Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har nå nylig erfart at når jeg tar igang i første gir, eller har bilen i første gir og kjører, så har den veldig for å få sånne såkalte kengeroo hopp.

Turtallet hopper opp og ned og bilen gynger som bare det!

Hva kan være feilen, vis man kan se bort ifra sjåføren, for jeg veit man får sånn er man en uerfaren sjåfør.

All hjelp tas i mot! På forhånd takk!

Mvh Fredrik

Skrevet

Samme sleit jeg med også egentlig :P Men etter motorbytte har jeg ikke lagt noe mer merke til det. Sikkert ikke noe med motor, men kansje fått strammet opp noe. Har jo hatt av hardy og kasse

Skrevet

Det forsterker min teori ytterligere. Hardyskiva ligger mellom utgående flens fra girkassa og mellomakselen. En tykk gummiskive som sørger for en mykere igangsetting.

Skrevet

Jekk opp bilen først og sjekk status. Girkasseforingene er en lek å bytte :) Husker ikke om en må løsne mellomakselen på midten for å få løs hardy... Hvis det må du ned med eksos. Hvis ikke: en lek ;)

Skrevet

Kan jo starte med å sjekke motorfester ettersom det er enkelt.

Du trenger en medhjelper som prøver å kjøre bilen med parkbremsen på, mens du ser i motorrommet der motoren er festet med gummioppheng.

Kan være at disse(motorfestene) er gåen. Det vil du fort se når motoren vil vri seg under belastning.

Tar deg 3 minutter og er gratis

Skrevet

Hadde samme problem me min 318 før. Viste seg at det var en slange ved innsuget som hadde løsnet. Vakum slange eller noe. Sjekk alle slangekoplinger og slangene for hull/rift.

Skrevet

Har litt det samme problemet med min 320i i første gir.

Har skifta motorfestene, girkassefestene og hardykoblinga, men kan ikke si at jeg syns det ble så mye bedre. Men skrur jo selv så det ble jo et bare et par lapper i deler. Men tror jeg skal prøve å spraye med startgass rundt innsuget og alle slangene der for å se om det er en slange som er synderen.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...