karl92 Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Hei. Jeg bare lurte på hvilken girkasse som vil passe i en 523i E39 fra 1996? Jeg tror den har tiptronic, ikke steptronic. Vil det gå og sette i en steptronic kasse istedenfor en tiptronic? For det er vel slik at de fleste har steptronic. Og må årstallet stemme eller kan kassen være fra en 98 modell feks? Noen som vet om noen spesifike kasser som er til salgs som vil passe min bil, link? Og sist, om kassen må byttes. Er det da bare og kjøpe en kasse med converter og få noen til og sette den i eller er det noe mer som må gjøres? Takk for svar!
bjalle Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Tiptronic er audi porche ++(vag)sitt navn på autokasser med mulighet for manuell skift. Steptronic er bmws navn på samme type kasse.
karl92 Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Aha så i teorien er disse kassene det samme? har bare hørt at E39 er laget med både tiptronic og steptronic. Så en kasse fra en 98 modell 523i vil da passe i min? Til tross for at min har tiptronic og den har steptronic?
bjalle Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Ja men du har steptronic i din bil nå,tiptronic har ingen ting med bmw å gjøre selv om mange kaller den det,det er konkurrentens navn på automatkassa.Regner med du har en ZF kasse i din bil,så en tilsvarende fra 98 modell passer sikkert rett inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå