lienback Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 Hey, jeg har nettopp kjøpt meg en Bmw e34 525 som har rullet litt over 200.000km, og er en 90 modell. Det er litt mye og gjør på den, foreksempel skifte eksos-anlegg, skifte bærekuler foran osv... Bilen har ikke noe alvorlig rust, helt fine i hjulbuene, men det er et alvorlig problem, et rustehull under i den ene kanalen etter at dem har vell ikke jekka den skikkelig opp. Der må jeg pusse ned og sparkle over. Men jeg har ikke gjort dette før. Lurer på hva slags sparkel jeg skal kjøpe, og er det i kanalene det er værst og få rust? Legger ut bilder av bilen og rusthullet når jeg får lagt det inn på pcen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 Der må jeg pusse ned og sparkle over Det er bare for å få den gjennom en kontroll og for syns skyld da. Gjør det skikkelig med en gang og få lappet det sammen med plate og sveis Etterpå kan du grunne og lakkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet April 27, 2011 Forfatter Share Skrevet April 27, 2011 åja, så jeg må kutte ut en og sveise igjen med en plate? trenger ikke og fylle rommet med noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet April 27, 2011 Share Skrevet April 27, 2011 Kanalene fungerer blandt annet, i tillegg til å være bærende, som dreneringskanaler fra takluke. Kanalene skal være hule. Du kan evt stikke inn en slange og sprøyte inn et lag tectyl mot rust. Kutt ut den rustne seksjonen og sveis inn ny plate:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet April 27, 2011 Forfatter Share Skrevet April 27, 2011 Kanalene fungerer blandt annet, i tillegg til å være bærende, som dreneringskanaler fra takluke. Kanalene skal være hule. Du kan evt stikke inn en slange og sprøyte inn et lag tectyl mot rust. Kutt ut den rustne seksjonen og sveis inn ny plate:) Takk Men sikkert bare meg, men er så glad for at jeg endelig har fått kjøpt meg en fine og vesentlig bra e34 525, men det hulet i kanalen, pleier det og være en stor fare for selve bilen? skal det mye til for at den knekker ? Er liiiiiivredd for at det skal skje noe med den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Takk Men sikkert bare meg, men er så glad for at jeg endelig har fått kjøpt meg en fine og vesentlig bra e34 525, men det hulet i kanalen, pleier det og være en stor fare for selve bilen? skal det mye til for at den knekker ? Er liiiiiivredd for at det skal skje noe med den Hullet i kanalen din utgjør ingen fare for bil eller deg selv. Bilen er sikkert godkjent slik også for de tillater en del rust i slike konstruksjoner. Har hørt noen snakke om inntil 20% men vet ikke det da. Kommer helt an på hvem som godkjenner bilen. Det er ganske typisk at kanalene får rustskader da. Spesielt hvis det er brukt en garasjejekk på feil sted Grunnen til at dette bør ordnes opp er at det ikke skal forårsake videre rustskader, samt at du slipper å få feil på PK Men ingen problemer om du utsetter det. Kan jo ta bilder av bilen og rusten da så vi får se gliset ditt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet April 28, 2011 Forfatter Share Skrevet April 28, 2011 Takk for svar, tenkte og fikse det rusthullet forest mulig Her er noen bilder av bilen og motorrom: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet April 28, 2011 Forfatter Share Skrevet April 28, 2011 Her er rusthullet som er foran på passasjersiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 28, 2011 Share Skrevet April 28, 2011 Kjempefin bil da Er nok lurt å få gjort noe med hullet slik at det ikke kommer inn dritt og fukt. Blir fort mye værre da. Det går jo ann å ta en midlertidig rep med glassfiber da, men like greit å få gjort det skikkelig med en gang. Har samme problemet på min E34. Det er brukt garasjejekk på alle plasser og ødelagt kanalen. Ble 4 rusthull det Det ble godkjent for 8 mnd siden. Skal ta det med en gang så det ikke blir værre. Er vel nødt også for tviler på et petimeteret på verkstedet jeg bruker godkjenner det sånn som det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå