estaven Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg min første bmw, en 87 cab som jeg drømte om da jeg fikk lappen! , Bilen har stått leenge før jeg kjøpte den, ca 1,5 år. Eieren sa den blir eu godkjent hvis jeg bytta senkesett/bremser/skiver. Eieren har heller ingen grunn til å lyve, slik at jeg tror at motoren er bra, men at dette kan være en bagatell. Da jeg henta den gikk den som ei kule. jeg var veldig forsiktig, men det virka som det drog som den skulle. Jeg lot den stå til været ble varmere. ca 3 mnd. Det som skjer er, den starter som den skal. går på tomgang som den skal. Men når jeg gasser så fusker den i lav omdreining, så kommer den for fullt. Men når jeg passerer 3500-4000 omdreininger så stagnerer den, for så å stoppe helt. Jeg prøvde og pumpegasse mens den liksom går på giret og da kommer den igjen for så å stoppe. Jeg må starte den 2 ganger så virker den normal på tomgang... Jeg har bytta bensin, slik at den ikke er gammel, men virker som om den får for lite bensin! Jeg har idag kjøpt bensinfilter/luftfilter og nye plugger.. Skal bytte dette imorgen, men er det noe mer jeg burde prøve? LMM kanskje? Jeg har kjørt den ca 5 mil idag, den blir ikke værre, men holder seg stabil ustabil! Tips mottas med takk og bukk! Hilsen Espen
estaven Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Går det ann og diagnoseteste faenskapet??
stianly Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Kan jo se etter falskluft. Da spesielt i innsugsbelgen:) den mellom lmm og innsug
estaven Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 Det skal jeg prøve, bruke startgass eller noe for å se om den ruser seg?
stianly Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Du kan gjøre det. Men på min så reagerte den ikke på startgass. Selv om det var opp til flere hull i belgen Ta den av å bøy å sjekk nøye
estaven Skrevet April 28, 2011 Forfatter Skrevet April 28, 2011 Nå føler jeg meg skikkelig dum, men den belgen, lmm hadde nesten hoppet av pga at slangeklemmene var løse Så nå går den som et uvær!! Man lærer så lenge man lever!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå