Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den stolte eier av en bruktimportert 2008modell 520 d touring som er en strøken kjøremaskin.

Den kom imidlertid uten reservedekk, men har påmonterte runflat dekk fra Goodyear.

Man skal jo i teorien kjøre i en 70-80 kilometer i en begrenset avstand,

men er litt skeptisk gitt at man står midt oppe i fjellet i "middle of nowhere".

Vil punkteringsspray/kompressor (BMW mobility pack) hjelpe noe utover runflat dekk,

eller er det fornuftig å spandere på seg et nød-dekk (eller kjøpe en løs felg og få på et gammelt dekk)?

Trond

Skrevet

Samme bil, bare ett år eldre. På min fulgte det heller ikke med reserve dekk / skum da dette ikke var standard i.f BMW.

Kjøpte meg kompressor kittet fra koed.no (original bmw) med skum på flaske. ca 2800 kr tror jeg det var.

Har ikke runflat på sommerdekka, kun på vinterdekka. Runflat er også noe mer ubehagelig komfortmessig samt at de støyer en del mer føler jeg.

Skrevet

Vinterdekkene - eller omvendt - ligger jo hjemme. På F10 er det ikke plass for noe ekstra hjul. Det skal vistnok være en kompressor og skum et eller annet sted under trekket i bagasjerommet.

Det er forøvrig ikke reservehjul i bobilen min heller. Følger med kompressor og lappesaker på boks.

Forøvrig har jeg kjørt bil i 45 år og kan erindre 3 punkteringer. + en på campingvogna.

På mine 2 siste BMW'er, som begge var over 10 år og hadde gått omkring 150' km, hadde begge originale, ubrukte reservehjul når de ble solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...