Gå til innhold

Trenger tips/hjelp me en 525 12v motor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte en 520i som var ombygd til 525 12v motor (vet ikke motorkoden til denne) manuell og sitter en bakaskling me 75% sperr (GØY! på våt asfalt :P )

Men føler den ikke drar som den skal, å mister litt futt med motgang som oppoverbakker osv.

Går helt fint, litt ujevn på tomgang.. Og jukser ikke. Men virker litt hul eller hva jeg skal si..

Hvis det er noen BMW guruer som bor nærme Spydeberg, så hadde jeg blitt veldig glad for hjelp :)

Skrevet

Motoren heter M20B25 og har 12 ventiler som sagt mot 24 som er i nyere 6 ere

Du kan starte med å sjekke alle slanger og tilkoblinger spesielt den tykke slangen mellom gasspjeld og lmm for lekkasje.

La motoren gå mens du sjekker og vrir med lommelykt.

Kan også prøve startgass direkte på slangene mens motoren går for å høre om turtallet endrer seg.

Ta en sjekk på luftfilter, kontakter mot gasspjeld og lmm med det samme.

Skrevet

Ok, Luftfilter står ikke i! Kan dette ha noe å si? f.eks for liten motstand for lufta eller noe?

Når jeg napper ut kontakten til lmm jukser den å dauer når jeg gir gass, når jeg nappet ut Lamdasonden så gikk den bare litt mer ujevnt på tomgang men ellers ingen forskjell.. Så kan lamdaen verr defekt?

Skrevet

Nei. ingen av delene er defekte etter som du forklarer.

Den vil nok gå litt dårligere uten filter men det skulle ikke gjøre så stort utslag. Men sett inn et nytt filter så har du eliminert det problemet.

Du har også en kontakt på gasspjeldet du kan sjekke.

Skrevet

Prøv å ta av pluggen til lambda og lmm mens bilen går, om du hører noen endring i turtallet eller motorgangen når du plugger av og på vet du komponenten er i orden, er det ingen forskjell kan du konkludere med at den er defekt.

Billig og sikker feilsøkingsmetode som fungerer 99% av tilfellene.

Skrevet

Har gjort det.. Bilen gikk litt bedre når jeg rotet med ledningen til LMM, så spekulerer i muligens ledningsbrudd til kontakten. Ledningene va blitt klemt fast mellom en annen mutter, så fikk de løst så dro bilen betydelig bedre :)

Noen så har tips til hvor de selger skjøter? til bensinslange..

Skrevet

På E34 sitter bensinfilteret som regel på høyre side bak ved bensintanken.

Ang bensinslange lønner det seg vel å montere en hel en å ikke drive å skjøte de korte stumpene, ligger rør hele veien under bilen og relativt korte strekk med slange i endene så koster jo ingenting.

Dra av strømpa på ledningne til LMM å gå over alle sammen hvis du mistenker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...