Lundeduden Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 Jeg har gått til innkjøp av en Bmw 320i 2000mod jubileumsmodelen. Er helt amatør når det kommer til anlegg i de nye Bmw systemet Vil installere nytt anlegg i bilen, men vet at jeg ikke kan ta vekk det gammle siden det er sender for cruisekontroll og noe med det elekstriske i bilen. men vil koble på en ny cd spiller under og koble til egene høytalere til det anlegget. Skal bruke det eksisterende anlegget til radio men savner litt trøkk i musikken. men hvor kan jeg hente strøm? flere som sier jeg ikke kan ta hull i hattehylla fordi den er med på å stabilisere bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik845 Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 du kan jo fint bytte ut cd spillern. er en helt standar cd spiller, den styrer ikke noe annet en vanlig cd spiller. men det blir ikke pent med mindre du ser på dynavin.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundeduden Skrevet April 29, 2011 Forfatter Share Skrevet April 29, 2011 Så ledningsnettet bak er som normalt? hørte bare på verkstedet at jeg ikkje kunne ta ut cd spillern før den var motaker for cruisekontrolln og noka anna greier. Er helt amatør så er kjempeflott med litt info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 29, 2011 Share Skrevet April 29, 2011 Du får kjøpt monteringsrammer til E46 slik at du kan bruke en vanlig spiller. http://transmedia.mystore.no/index.php/cPath/193_211 Og hvorfor snakker du om å skjære i hatthylla?? Har du tenkt til å sitte i baksetet og kjøre?? Det er selvfølgelig foran i bilen du skal ha lyden, og det er også det som er mest riktig i forhold til lydbildet og hvordan vi er skapt. Monterer du de rette komponentene foran, og gjør det på en optimal måte, så vil de spille mer enn nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen89 Skrevet April 30, 2011 Share Skrevet April 30, 2011 Det eneste du mister med å ta ut orginalspilleren er mulitifunksjonene på rattet, men det er bare å kjøpe overgang, ikke sikkert det funker helt hundre, men får stortsett alltid volumjustering.. Skjære i hattehylla er vel for å få åpnet bagasjerommet, da han tenker på subwoofer.. Dette er noe jeg ikke skal si meg helt sikker på i denne bilen, men i e30, e36 kan du skjære ut den delen av hattehylla som er "enkel" plate da du tar av stoffet på den.. resten er bærende!!! Strømmen henter du ifra batteriet bak i bilen på høyre side. For å gjøre dette veldig kjapt og enkelt, så kan du regelrett ta strøm fra batteriet baki, jorde i sete-/belte festet, kjøpe deg en JBL boks, som lager lavfrekvent fra høyfrekvent som du kobler på - og + på høytalerkabelene baki, smikk i forsterkeren, styrestrøm fra baklyset, men da gjelder det at du slår av lyset pos. 0 da du ikke bruker bilen, og starter motor/spiller før du setter på lyset.. Dette slipper du å tenke på om bilen er import.. Sånn bilen min står nå er det sånn jeg har gjort det, 10 min jobb og spiller faktisk mer enn bra nok! Kan jo også kjøpe AUX overgang du plugger i bak i spilleren, der du har CD-skifter kontakt, da har du alle muligheter. Slipper kabeltrekking og masse ledning overalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 30, 2011 Share Skrevet April 30, 2011 Er ikke noe fan av slike jallaløsninger jeg, har sett mye som går feil osv når folk gjør dette, så jeg anbefaler å gjøre det skikkelig med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundeduden Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2011 Ja er ute etter å få sub i bagasjerommet. men hattehylla er av metall og det er bare to hull der som er for de høytalerne som alerede står der. men kan det være så galt å få et par hull i den og heller stive av hulene med par aluminiums rør ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 Ja er ute etter å få sub i bagasjerommet. men hattehylla er av metall og det er bare to hull der som er for de høytalerne som alerede står der.men kan det være så galt å få et par hull i den og heller stive av hulene med par aluminiums rør ? Hvis høyttalerene som står der ikke er skjermet fra bagasjerommet, så kommer disse til å påvirkes av trykket fra suben, og låte stygt, så disse kan du da like godt fjerne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå