Kjexx Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Noen som kan forklare meg hvordan det fungerer? Jeg har en motor det er byttet kløsj på men det er ikke jeg som har gjort det. Så da vet jeg ikke hvordan det gjøres.. (M50B20) Håper det er noen som har peiling på dette.. Btw vet jeg ikke hvordan clutsj skrives...
KalMar Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 eller søk om du finner noe annet som passer ditt tilfelle bedre.
Kjexx Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 Takk for tipset... har laget meg en elektronisk påfyller som jeg kan koble på luftenippel. . ) Med en gammel spyleveske beholder, liten pumpe, slange og dewalt batteri. Helt kanon.
Kjexx Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 Det funka jævlig dårlig i grunn.. Hvor mange bar er det som trengs for å få pumpet bremseveske igjennom systemet da? Virker som det trengs litt, for jeg klarte ikke å pumpe igjennom med den manuelle pumperælamikken jeg laget heller.... Clutchpedalen er det ikke motstand i i heletatt.. Noen som har noen ideer/tips?
Ullsokk Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Husk at bremsevæskenivået må være på topp hele tida, da nippelen til slavesyl sitter på nesten på topp av beholderen.
Kjexx Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 Jaha? Jeg har ikke lagt merke til det... Trodde luftenippel satt på slavesylinder jeg.. Er det noen som har gjort dette før? Trenger en fremgangsmåte å følge, da jeg ikke har gjort dette før. Det er ikke noe bremseveske på clutchen i heletatt.. Jeg driver å forsker på saken, uten å bli særlig klokere.
Ullsokk Skrevet Mai 1, 2011 Skrevet Mai 1, 2011 Heh, veldig dårlig formulert av meg ser jeg. Bremsevæska som går til slavesyl går ut fra en nippel nesten på toppen av bremsevæskebeholderen. Derfor er det viktig å ha fullt i beholderen mens du holder på. Riktig som du sier ja, luftenippelen sitter på slavesyl. Du kan lufte som du gjør med bremser f.eks. Du kan også lufte den ved å ha den ute av kassa, for så presse inn stanga til bunn mot godset på kassa, holde den der og åpne nippel. Og gjenta nok ganger. Og gjøre sistnevnte, kombinert med å bruke pedal i tillegg når du har pressa stanga inn. Søk på forumet, så vil du finne mange svar ang lufting av clutch Mange måter det kan gjøres på.
Kjexx Skrevet Mai 1, 2011 Forfatter Skrevet Mai 1, 2011 får forske litt mere på det i morgen.. Det er ikke bare bare å lufte det greiene der..
Kjexx Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Skrevet Mai 2, 2011 Sitter det en sylinder over clutchpedalen og? Går det kanskje an og åpne den å helle på bremseveske der?
Ullsokk Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Ja, men du bruker kun luftenippel på slavesyl. Får du ikke væske til slavesyl ?
Kjexx Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Skrevet Mai 2, 2011 Det er montert ny clutch på bilen jeg har kjøpt av tidligere eier, det er ett prosjekt jeg har stående. Men det som er er det at det er ikke etterfyllt noe bremseveske i heletatt, det er bare på bremsene. Ikke noe i slavesylinder/clutchsystem. Jeg prøvde å pumpe bremseveske igjennom luftenippel opp til bremseveskebeholder manuelt. Men jeg møtte motstand så fikk ikke fylt noe. Så det som må gjøres er å etterfylle bremseveske, men jeg vet ikke hva triksa er for å få til det.
Ullsokk Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Som jeg sa istad, så er påfyllinga til clutchpumpa i samme beholder som bremsevæska. Helt i toppen av beholderen. Skal clutchpumpa og slavesyl få bremsevæske så må beholderen være full når du holder på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå