Richard H Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Hei Står for tur til å kjøpe en 320 med m3motor..... Er mange tråder med mye info... Så jeg lurer på to ting.. 1-Kjøre uten godkjenning, hva er ulempene ? (Bilen har vært regg i norge i 10 år) 2-Hvis bremser, gir, drivlinje osv er byttet. Hvorfor syter alle om at det er et helvete å få den godkjent? Ka ska til? Håper på kjappe og gode svar
Ullsokk Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Ulempene er jo at hvis du blir stoppa og det blir oppdaget så må du på visning. Hvis du smeller med en annen bil eller menneske så kan du fort slite. Spørs jo på situasjonen. Det er ikke noe hk avgift på bil som har vært i norge i 10år. Så lenge din bilen er en 320 så er det null problem å få godkjent med m3 motor og tilsvarende understell. Dette pga akselvekt. Mange bygger på 318is og da går det akkurat på akselvekt og bilen nedregistreres til 4seter.
can92 Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 null problem er vel litt dumt å si? Man må ha papirer på alt av motor og masse kvitteringer på alt som er byttet..
Ullsokk Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg tenkte mer på godkjenning av 320 til M3 ved bruk av donorbil. Men har man papirer på hvor motor og drivverk kommer fra så skal det gå fordet.
can92 Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 med papirer og alt så tror jeg ikke det er så vanskelig! bare å ringe biltilsynet å spørre
Richard H Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Skrevet Mai 2, 2011 Ok, får bekreftet noe av det jeg har lest før. Det blir altså dumt å kjøpe en som er ombygget uten donorpapirer fra den bilen delene er hentet fra...... kan bli stuck uten papirer ja... Men faen, må en ha kvitteringer på utført arbeide? De er vel ikke blinde på BT Så har jeg tenkt at bilen trenger vel ikke for min del å bli en M3, holder med at den er godkjent med motor, er jo det viktigste. Noen som har gjort dette? Eller må den godkjennes som M3, saken er jo bare at motorvolum har økt fra 2.0 til 3.2..... Skjønner heller ikke at en skal ha 150+ for en som er godkjent! Noen som vet om en godkjent M3 på Sørlandet... til 100 laken lov å håpe, så en i Bergen til 80 i vinter. Takker for raske svar!
Jimxd Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Godkjent M3 til 100 laken? Ett vrak kanskje? hahaha Neida, det skjer ikke at de koster under 100. Da må du spare mer
Richard H Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Skrevet Mai 2, 2011 Så en i bergen som sagt, men den var nok i dårlig forfatning For se om jeg får donorpapirer med på den jeg vil kjøpe så kan jeg ta arbeidet med å godkjenne den selv. Er bare redd at hvis den ikje blir godkjent så må jeg vel levere skiltene..... så da er det jo en vurdering om man vil kjøre uten godkjenning. Jeg har råd til å tape bilen i et kjræsj.... men med tanke på forsikring så vet noen om man må dekke skade på evt. fotgjenger eller annen bil HVIS en skulle vise bilen til BT el forsikringsselskap??????????
SIG Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Er du skyld i et uhell og forsikringsselskap kan sannsynliggjøre at den økte effekten på bilen var en medvirkende årsak til uhellet, kan du få regresskrav. I teorien kan kravet bli høyt. En person som blir skadet for livet kan koste over 10 milloner kroner. Selv om det skal mye til kan denne regningen bli sendt til deg.
Richard H Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Skrevet Mai 2, 2011 Regresskrav ja, der lærte jeg meg et nytt uttrykk som sagt skal det vel endel til en havner i en sånn klemme. Men da har jeg vertfall blitt litt klokere. Takk for svarene så langt Ellers har jeg nærmere 100k jeg kan legge i en bilnå, har lettlenge og må noksenke kravene litt, pm gjerne hvis du har noe å selge, men helst på sørlandet. Kansje e30....
Richard H Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 Hei igjen - et lite oppfølgingsspørsmål.. Ang eu-godkjenning så vet jeg at verksted ikke sjekker motoren. Men det har vel ingenting å bety hvis bremser, drivlinje, girkasse osv er byttet over fra M3???? Tror jeg kjøper den - godkjent eller ikke lever bare en gang! Se annonse hvis dere vil: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1305953;Modified=1303571235 og kom selvfølgelig med tilbkemeldinger....
bård Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Bilen har hverken m3 bakfanger, sideskjørt eller interiør samt en skade, noe som er greit å ha i bakhodet når du sammenligner priser. Lykke til med bil jakta:)
Are. Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 Avklar med et verksted om de er villige til å eu godkjenne bilen først. Mekanikerne er ikke dumme, de vet forskjell på en m3 og en 320. Dersom verkstedet ikke godkjenner det, får du en 2'er på "forevises trafikkstasjon" punktet, og da MÅ bilen vises på biltilsynet for å få den eu ok. Derfor er det greit å avklare dette på forhånd, det er såklart en fordel å kjenne noen som jobber på et verksted etc.
brunsame Skrevet Mai 11, 2011 Skrevet Mai 11, 2011 Å få godkjent en ombygd bil, uten å innvolvere biltiøsynet på forhånd er ofte vansklig. Di vill alltid vær innvollvert fra bynellsen.. Og di skal alltid ha alle papirer på alt, så det letteste er å kjøpe en komplett m3, vise den på bt, så di får blombere alle delene, før du får flytte over, så etter du er ferdig må du på bt ijen å vise at du har brukt alle blomberte delene.. Så må du også vise kviteringer og dokkumentere at du har fått tak i å montert alle forsterkningene som ikkje går an å flytte over..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå