mskrinde Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 På min E46 touring så har det en tildens til å knirke noe sinnsykt oppe i/ved taket på døra førerdøra når jeg kjører over humper i veien i sakte fart. Virker som det er mellom vinduslist, eller noe i den duren. Finnes det noen enkle metoder for å motvirke knirkingen? Har prøvd å vaske helt tørt, silikonspray, og til slutt WD40 nada forskjell.. Også lurer jeg på om det er noe ekstra man trenger som ikke er nevn i teksten for å få den ettermonteringen (spaken)https://www.koed.no/2.1.asp?anker=boksanker_3825&kattype=e46&katstate=nyt&menulinkid=28&undermenuid=9&page=1#boksanker_3825 til boardcomputeren til å fungere? Jeg tenker på utetempsensor, spesielle verktøy til montering, noe man må passe på?
Mikael-B Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Veldig få BMW lister som liker silikon, E39 spesielt blir bare helt jævlige med silikonbaserte midler på listene. Prøv Swissvax Seal Feed. Det er det eneste som har fått det helt tyst hos meg.
2000Touring Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Jeg gjorde samme tabbe som deg i forrige uke - vasket, polerte og brukte gummifornyer så bilen skulle bli riktig så fin. Tenkte at gummilistene skulle bli fine og svarte ved bruk av gummifernyeren. Knirker som pokker i alle listene etter det. Etter å ha tenkt litt kom jeg til å tenke på et innlegg jeg hadde lest før ang problematikken. Svaret der var å polere dørkarmen der hvor listene ligger inntil. Polerte så dørkarmene på ene siden for å se om de ble forskjell - og det ble det Det ble dog ikke helt stille, men det ble mye bedre. Verdt et forsøk...
Mikael-B Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Det stemmer det og, men det er mange poleringsprodukter/vokser som også inneholder silikon, så ville vært litt forsiktig der og Turtle Wax, billig MG, Autoglym osv.
2000Touring Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Det stemmer det og, men det er mange poleringsprodukter/vokser som også inneholder silikon, så ville vært litt forsiktig der og Turtle Wax, billig MG, Autoglym osv. Er det Turtle Wax, billig MG, Autoglym du ikke ville brukt?? Var Autoglym jeg brukte, og det hjalp en god del(bare litt knirk på den siden jeg har polert) I tilfelle hvilke produkt(polering) ville du anbefale?
Mikael-B Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Ja, aller helst ikke. Det hjelper nok veldig mye hvis det er utrolig tørt der fra før. SRP og EGP funker nok fint nok Jeg bruker en naturlig voks (ala Swissvax Onyx, Shield osv.) i mine dørkarmer, men har brukt vokser som jeg vet ikke inneholder noe form for silikon og på andre biler jeg har polert og vaska (Poorboys Nattys Red, MG#21 osv). I tillegg bruker jeg SV Seal Feed på selve listene
mskrinde Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 Hmmf. Altså men høy overflate spenning som man får vek pollering vil jo foresake med knirk. Derfor du mest sannsynlig fikk et lite knirk etter polering, men altså vaske helt, ikke noe fett/ silikonbasert men prøve å bruke seal feed på listene skal jeg prøve. Noen som vet noe om ettermonteringen av boardcomputerspak?
mskrinde Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 Det kniker forsatt sinnsykt når ruta er helt oppe, men ikke når den er nede. Da er det tyst. Det knirker heller ikke når det regner ute. Noen midler jeg kan smøre inn slik at det lista holder seg "fuktig" da jeg ser at lista muligens er tørr over ruta?
pbk Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Knrikingen er ikke mellom døra og karmen, men mellom gummilisten på døra og selve dørrammen! Har sett tips om å bruke hvit vaselin på denne listen, og har brukt det selv en del ganger. Det blir ikke heeelt stille, men mye bedre (frem til neste grundige vask...). Fås på apotek. Evt. kan man ta ned rutene foran en liten mm, så er lyden borte. Har ikke prøvd med soyaolje. På E46 er opplagget klart for bordcomputer, så det er bare å montere spak og få bilen omprogrammert på verksted. Har gjort dette selv med brukt spak kjøpt hos koed. Koble fra batteri, vent litt, ta av ratt og deksler, bytt spak, monter og dra til verksted.
mskrinde Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Takker og bukker for svar:) Skal prøve soyaolje, så gi tilbakemelding!
mskrinde Skrevet September 2, 2011 Forfatter Skrevet September 2, 2011 Vært på butikken og gått til innkjøp av Mils Sojaolje. Godtroende pakket jeg fingeren godt nedi flaska og smurte på oversiden av vinduglasset og på lista som ligger inntil glasset. Ble mye stillere. Knirkenen ble ikke helt borte, men hjalp en god del Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå