Gå til innhold

tuning av kasse

Anbefalte innlegg

hei

har altså laget en basskasse til damen. hun har bestillt 2 soundstream splx-122hx subber.

kassen er på 42 liter med 4 tommer stor port og den er 12 tommer lang inn i kassen. er det noen som vet hvilken hz denne er tunet til? :) hadde håpet på rundt 35 hz

jeg fant liter volum og port størrelsene på nettet, men da jeg leste i bruks anvisningen til denne subben tror jeg kansje jeg har laget en feil kasse..

noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3" lengre porten? det er ikke mulig i denne kassen, den er så lang som det går an. er det en annen mulighet for å tune den til 35hz? for eksempel å ha noe stoff inni?

eller er 39hz bra? hørt at 35 hz er best men jeg har ikke peiling på forskjell:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er det fra enden av røret og til veggen i kassa nå da?? hvis porten er 4", så må du ha 4" klaring etter porten også, inni kassa. Kan du ikke ha røret lenger, så vinkler du det. Skjær i 45 grader vinkel så kan du sette det sammen i 90 grader, limes med tec7 eller lignende ;)

På en annen side så tror jeg ikke du vil høre så mye forskjell på 39hz og 35hz.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...