sanden Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 Hei. Noen som kjenner til noen som kan og er god på å mappe Alpha N system på en S14 2,5 her i Norge? Er mange som sier at dette er et vanskelig system og noen sier hvem som helst kan mappe det. Noen med erfaring? Har en S14 2,5 som dette systemet sitter på men den har aldri hvert mappet siden det ble montert så står bare på et slag oppstarts program som sikkert fulgte med da det ble montert. Slik den går nå får den for mye bensin og går urent. Høres ut som det er en del effekt å hente på å få tunet den inn orntelig. Noen som kan hjelpe meg med å finne rette person til å mappe bilen? Takker for svar og hjelp. Info om Alpha N er også av interesse så bare å skrive for den som har erfaring og prøvd dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 Dete er et helt kurrant/enkelt system å mappe, det store minuset er at det kun er bensinen man får justert. Tenninga går på orginal chipn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 2, 2011 Share Skrevet Mai 2, 2011 De fleste som har holdt litt på med ettermarkeds sprut klarer og få justert det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanden Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2011 Vil det si at man kan koble seg på bilen med bærbar pc å finne ut noe av det selv? Jeg har snakka med Køhler om han ville mappe det for meg men han ville helst slippe, han ville heller monter programerbar ECU sammen med TPS å kutte ut Alpha N systemet. Men det må jo gå å få det til å fungere når dem klarte å få ut 330hk med dette systemet på samme motoren først på 90. Kom gjerne med nav på personer som har justert denne typen før da jeg enda ikke har funnet noen jeg kan spørre som kan noe med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanden Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2011 Hvordan er det med å få tak i annen chip som endrer tenningen? Er det en mulighet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Christer på PBC-auto. Bjørnstad kan også. Intregrale på forumet her kan også mappe det. Alpha-n betyr ganske enkelt at man bruker TPS isteden for LMM. Så det er ikke et system i seg selv. De fleste datasprut kan bruke Alpha-n eller map. Hvor i landet holder du til ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 TPS er det nok montert allerede da det brukes av Alpha Maxxn også. Alle som har justert litt sprut skjønner seg på programmet, er enkelt å greit laga til. Går å bytte chip for å endre tenninga, men det kan fort bli en omstendlig prosess, da man bør ha klar div chipper før man begynner i benken. Sist eg justerte et slikt måtte det gies opp pga tenningsbank, fordi en ikke hadde chip/er med lav nok tenning. Er som Køhler sier bedre å bytte til et fullverdig sprut, Vipec støtter feks orginal triggere på s14n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanden Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Ja sitter TPS og luft temp føler etter som jeg har forstått på bilen. Jeg holder til på toppen av Gudbarandsdalen midt mellom Trondheim og Lillehammer ca. Så Bjørnstad er vel det nermeste for meg, så hvis jeg kjører bilen dit så lærer jeg kanskje litt om hvordan man justerer dette. Er det noen som vet hvor mye man kan få ut av en S14 2,5 med plenum kammer, grenrør, effektanlegg, carbon insug og Alpha N? Har vurdert å bytte til en fullverdig sprut eller den programerbare ECU'n som køhler har, men vil gjerne gi MAXX'n et forsøk først for det skal jo kunne fungere greit med den også fordi om det ikke er den beste løsningen idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Du slipper ikke unna her uten å legge opp et bilde av bilen din sanden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanden Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Her er bilde til deg. Har ikke fått lagt opp noe på profilen enda heller desverre. Det er gamle bilen til Nilskog hvis du kjenner til den. BMW Treff Våler 2008 Gatebil Våler 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Tror kanskje jeg såg den på Våler 2009 Juli treffet, var jævli dyp lyd i den når den seig i depoet husker jeg. Men var det orginalt sprut på den da? Synst jeg minnest carbon boks lyd jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanden Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Ja stemmer det, var der i juli i 2009 ja. Var Alpha N og carbon boks på den da også, det har hvert på bilen siden før jeg kjøpte den. Den får alt for mye bensin slik den er justert nå, å vil tro jeg hadde fått både mer effekt og renere gange i motoren hvis den hadde hvert juster riktig. Leste noe i går der det sto at de kjørte med 330hk på samme type oppsett på S14 så skal jo være mulig å få den til å gå noe bedre og finere. Men det spørs om jeg må ringe Bjørnstad å spørre hva dem kan gjøre for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Selvsagt kan man få den til å gå fint med Alph Maxxn men det er desverre får som har chip emulator slik at man kan justere tenninga på en ordentlig måte. Men å få justert bensin er selvsagt en veldig god start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanden Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Er det det man bruker når man lager chip eller til å programere en chip du har? Vet du om noen som driver med sånt? Men må selvfølgelig vite hva tenningen skal være først da, det er sikkert ikke bare bare å fine ut når den ikke er justerbar. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 jøss, denne bilen er rå! mye gromdeler på denne. har ikke fått med meg at nilskog har solgt den, lenge siden du kjøpte den? Fekzen her på forumet kan lage chip til deg. men bra datasprut er såpass billig nå om dagen at det hadde nok vært det beste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå