Gå til innhold

Noen som har komplett vannslange tegning til bmw e30 m42b18

theblast
 Share

Anbefalte innlegg

Etter at bilen har stått lenge så prøver jeg å få bilen kjørbar igjen. Har byttet motor fra 316i til 318is, så aldri sett hvordan det var satt sammen.

Har satt alt som jeg trur det sakl være men når jeg har hivi ut termostat og satt varme på fullt for å lufte synes jeg det ikke er noe gjennomstrømmning.

Kan jo være på grunn av luft, men da det begynner å bli en stund siden nå husker jeg ikke helt hvordan den skal oppfører seg når jeg lufter.

Synes liksom det ikke kommer noe vann til varmeanlegget, derfor ønsker jeg å sjekke om jeg har koblet riktig før jeg lar motoren bli ordentlig varm, så det ikke motoren går varm på grunn av mangel på kjøling.

Noen som har tegning for vannsystemet på denne motoren, har etk osv, så mye vetjeg er riktig, men så er det der det går fra en tegning til en annen som det er usikkerhet.

F.eks den ekstra vannpumpa, er det for å pumpe inn i varmesystemet eller pumpe det som har vært i varmepumpa tilbake?

Hadde koblet denne på den nederste som skal være inn til varmesystemet, men kom ikke vann i det hele tatt gjennom vannpumpa, når jeg spyla igjennom, mens motor var kald bare for å se om vannet gikk igjennom og fylde på litt rett på motor fikk jeg bare vann gjennom den andre slangen som jeg mener er retur.

Også den slange som sitter på girkassse side i samme høyde som termostat på andre siden, er det vann som går ut til varmeanlegg eller retur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...