Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, så har jeg problem med automatkassen. Setter bilen i D, men den går svært dårlig fremover, nesten som gåen clutch på manuellkasse. Revers går ikke i det hele tatt, står bare å slurer. Har sjekket oljen, den er brun og lukter brent. Får ikke noe feilmelding i check control.

Noen som har vært borti det samme? Eller vet prisen for å fikse? Vurdere å bytte til ny kasse dersom det er veldig dyrt å reparere.

Bilen er en 1989 530iA med M30B30 motor.

Skrevet

avhengig av hvor omfattende du gidder å gjøre det kan det være alt fra 50 dollar til mange tusen..

du trenger i hovedsak lammeller og tetninger, prislapp ca 400kroner, kontakt zf direkte. eller du kan lete etter en byttekasse, men tro meg, har akk vært i samme mølla selv, og det er et hællvete å finne en som er brukanes 4HP22 kommer i mange varianter og utgaver...

Skrevet

Ser koed har akkurat samme automatkasse som jeg har på lager (fra en 530iA gått ca 195000km), kan få den for den nette sum av 1750 (bud), så blir nok å kjøpe den tror jeg.. høres enklere ut.

• 2 months later...
Skrevet

Nå viser det seg at gearboxen hos Koed er skadet, så de kunne ikke selge den til meg (hadde visst falt ned av hylle eller noe sånt, var knust sa dem).

Noen som vet hvilke automatkasser som passer på 1988 e34 530iA (HC61) med M30-motor? 530iA'en har sport/økonomi/manuell modus. Har funnet en 1987 735iA som også har sport/økonomi/manuell modus, vil denne passe på 530iA? Ser på realoem at de ikke er samme delenummer?

Hjelp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...