bayerskemorrowerk Skrevet Mai 4, 2011 Share Skrevet Mai 4, 2011 Hei! e39 523i 97mod Rett på sak, når motoren startes etter lengre stans kommer det ofte en raslelyd som minner om slakt kjede (def strammer) og en tikkelyd, tikkelyden forsvinner ofte etter en liten stund på tomgang, men kommer tilbake etter kjøring. Har en mistanke om at tikkelyden kommer fra noe annet en ventilløftere, da jeg ikke hører den verken fra luftfilter eller oljepåfyllingslokket. Har også lyttet med testoskop uten å kunne sanse hvor lyden kommer fra. Den høres best med pansere nede, og under bilen, samt forkant på venstre side (eksossiden) Lyden høres heller ikke ved pådrag, om den ikke gjemmer seg fra den noe røffe motorgangen. Minner om et slakt kjede på en motorsykkel, om noen kjenner seg igjen! Ellers har jeg kjørt oljerens, samt tilsetning i 5w-40 olja fra Castol. Ville tro tikkelyd fra ventiler hadde gitt seg da, samt at motoren såvidt har rundet 65000. DET ER IKKE VANOS Er takknemmelig for alle svar! (Bortsett fra dere som mener det er Vanos) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Mai 4, 2011 Share Skrevet Mai 4, 2011 veit du når kjedestrammeren ble skiftet sist? en ting du kan sjekke på 2 sek og en skrutrekker:) ta opp oljepåfyllingslokket og kjenn om det er slakk i kjedet eller kinnene. om du er uheldig så kan en kinne ha røket. og da anbefales det å ikke kjøre bilen. om kjedestrammeren er gammel er den helt sikkert slapp og klarer ikke å stramme som den skal, noe som kan resultere at motoren kammer over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerskemorrowerk Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2011 Hmm, ja, har vært oppe med toppdeksel ved bytte av pakning, tok en snartitt på kjedet, men da var ikke lyden så viktig enda, for hadde nettop kjøpt den Men har ihvertfall bestilt ny strammer, så får se hvordan dette arter seg! Takk for svar forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Tikkelyden tenker jeg ventilløftere på eksossiden da det vil forsterkes av manifolden. Hadde det på én løfter på min m50b20 ifølge Bavaria. Motorrens virket ikke for meg... Raslelyd kan godt være kjedestrammeren ja. Fort gjort å skifte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå