birken85 Skrevet Mai 5, 2011 Share Skrevet Mai 5, 2011 Hei har en 325 cab som har stått inne over vinteren.. Forrige helg var det på tide og ta den ut og da bytta eg toppakning,vannpumpe,termostat og viskose kobling samt bensinpumpe Har nå kjørt den hver dag siden helga til i dag når eg skulle inn til sentrum en tur.. da merka eg at bilen lekket vann når eg skulle tanke.. eg opna panseret og oppdaga ei sprekke i radiatoren rett ved der den øverste slangen på radiatoren går innpå (fra termostathuset) så ny radiator er da bestilt... men.... da eg oppdaga lekkasjen kjente eg på kjøleslangene og den som gjekk på toppen av radiatoren til termostathuset var ganske normal temp på, men den i bunnen (den andre til termostathuset) var bare såvidt lunka.. kan dette komme av at det var sprekke på toppen av radiatoren så alt trykket reiste ut der (ikke skikkelig sirkulasjon?) eller kan det vere at radiatoren har vert tett (full i dritt pga vinerlagring) og den har sprukket pga dette? har ikke misshandlet den på noen måte som kan ha skadet den under mekking heller.. og temp måleren er btw helt fin... stiger sakte men sikkert opp mot midten under kjøring og blir verende der noe eg synes virker rart om der ikke har vert skikkelig sirkulasjon... meninger/forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 6, 2011 Share Skrevet Mai 6, 2011 Helt normalt det, da termostaten åpner ved rett temp slik at det varme vannet slippes ut i topp og kjøles ned på sin vei mot slangen i bunn. Veldig varme dager, og etter litt hardkjøring så kan begge disse slangene oppleves som godt varme begge to, men ved en normalt kjølig mai dag og normal kjøring, så høres bilen din veldig frisk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2011 Satser på at den nye radiatoren kommer på mandag så får se hva som skjer når den er montert.. satser på forbedring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2011 ny radiator ble btw montert på mandagen og alt funker fint:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Nyt den toppløse sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2011 Nyt den toppløse sommeren. Det kan eg garantere deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå