Wacman Skrevet Mai 6, 2011 Skrevet Mai 6, 2011 Vet dette sikkert sorterer under teknisk,men må bare spørre her først; Jeg har en komplett drivlinje fra en E34 535 på hånda jeg kan få for 3.000,- Da snakker vi motor,kasse,akslinger og det hele. Spørsmålet mitt er derfor dette; er det veeeeldig vanskelig å få dette inn i en E28 518's karosseri?
Wacman Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Skrevet Mai 6, 2011 Det var kanskje den raskeste flyttingen av en tråd jeg noensinne har sett her inne... Logrer moderatoren nå?
Morty999 Skrevet Mai 8, 2011 Skrevet Mai 8, 2011 traversen bak er hvertfall ikke lik. den har en annen innfestning på diff + breiere.. traversen foran passer overhode ikke, bærebruene tror jeg er like. casterstag er ulike.. fjørbein er vell ca 15cm høyere på e34 foran og bak.. skulle jeg bygd om en 518 hadde jeg fått tak i diff fra 528-535, bærebruer bak ifra e34 535 (event e28 525-535) drivakslene er like på 525-535 i e28 og 535 e34. + stabstag fra m5.. demperne må være fra e28, kjøper du coilovers fra e34 må du kappe 2 runder på fjørene for å få den lav om du ønsker der.. Foran kan du beholde traversen du har samt styrestagene.. servosnekke er lik på e34 og e28. 535 har dog mindre runder på rattet i forhld til 525 osv.. stabstag anbefaler jeg fra M5 (25mm), bærebruer og casterstag er like fra 518-535. lurer på om M5 har i alu ?. fjørbein er også like såfremst du ikke har ABS, kun fjører og dempere som er annerledes (men passer omhverandre) Bremser rundtom er bolt on fra e34 uten noe som helst modifisering.. E28 535 har 286x24mm skiver foran og 273x10mm bak mener jeg. E34 525-535 har 302x22mm foran og 300x10 bak. foruten 540 e34 M5 har 315x28mm foran og 302x20mm bak..
Wacman Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Skrevet Mai 8, 2011 Takker for info,Morty. Tanken var å tilpasse det som måtte tilpasses for å skvise drivlinja inn i E28'en,men frykter at en del av det mekaniske,som f.eks. tilpasning av akslinger og motorfester,travers og sånt er litt for avansert for mine nåværende mekker-skills og garasjeplass.
Morty999 Skrevet Mai 8, 2011 Skrevet Mai 8, 2011 forstilling er ikke noe vits å flytte over, da den i prinsipp er lik. men igjen annerledes pga annen type karosseri.. eneste positive jeg ser med e34 kontra e28 drivlinje er opphenget til diffen..
hypah Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 Når du sier stabstag fra m5, mener du e28 eller e34?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå