Howrd Skrevet Mai 6, 2011 Skrevet Mai 6, 2011 Har en M50B25 som jeg holder på å bytte clutch på.. Har demontert den gamle, og den har 4stk fjærer i center på lamellen, mens den nye ikke har det? Fant noen bilder her på bimmers av samme lamellene: Her er den som var der orginalt: Her er den som kom i posten:
killarinc Skrevet Mai 6, 2011 Skrevet Mai 6, 2011 Har ikke veldig peiling men kansje den ene er dobbelmasse clutch og den ene er enkel? Dårlige bilder så vanskelig og finne noe skikkelig svar
KennethW Skrevet Mai 6, 2011 Skrevet Mai 6, 2011 Forskjellen er vel fjæra senter. Trodde alle (de fleste) orginale lameller hadde fjæra senter. Hvis ikke Håvard, så har jeg en fint brukt fjæra lamell til M50b25 i garasjen
LarsBMW Skrevet Mai 6, 2011 Skrevet Mai 6, 2011 Du har fått til bil med dobbelmasse svinghjul, altså feil.
kje Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 M50B25 ble originalt levert med dobbelmasse svinghjul. Spørsmålet er: står det dobbelmasse eller enkelmasse på din bil idag? Står det dobbelmasse på bilen har du fått riktig clutch, og den gamle er da feil.
hao Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Du har fått lamell til dobbelmasse svinghjul men det er ingen grunn til bekymring. Kjører med det selv og har ikke problemer med det. Altså Lamell uten fjær tilhørende dobbelmasse svingjul på enkelmasse svinghjul. Går fint det. Grunnen er at jeg har svinghjul fra M50B20 uten AC som er enkelmasse Men har du dobbelmasse svinghjul er det rett det du har fått
Howrd Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Skrevet Mai 7, 2011 Ok, nå ble plutselig clutch nedprioritert.. Vi fikk montert den nye lamellen sammen med den gamle trykkplata, men gearkassa ville ikke inn samma faen Tok av å begynte å måle litt, så så vi ut at det lille lageret som er i midten innerst i veiva har fått mye juling.. Målte inngangshullet på lageret innerst, og det var 12mm Målte deretter tappen på gearkassa til 15mm Hvordan kan dette ha skjedd? kjøpte komplett m50b25 med kasse, den var riktignok demontert da jeg henta det.. Noen som kan sjekke opp hvilken kasse dette er? Tok bilde av alle tallene jeg fant..
kje Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 ZF 320 kasse det der. Kommer samme kasse i posten hit til uka Det har vel stått ei Getrag 260 kasse på den motoren før kanskje da. Nytt lager kan du få på en jernvarebutikk, på bmw eller bestille på nett. Det er nummer 5 på dette bildet. Husk å rengjøre baksida av svinghjulet og hub'en den skrues til før det settes sammen igjen. Et sandkorn kan sette svinghjulet i ubalanse!
Howrd Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Skrevet Mai 8, 2011 ZF 320 kasse det der. Kommer samme kasse i posten hit til uka Det har vel stått ei Getrag 260 kasse på den motoren før kanskje da. Nytt lager kan du få på en jernvarebutikk, på bmw eller bestille på nett. Det er nummer 5 på dette bildet. Husk å rengjøre baksida av svinghjulet og hub'en den skrues til før det settes sammen igjen. Et sandkorn kan sette svinghjulet i ubalanse! Toppers Noen som har noe tips for hvordan jeg kan tesje ut gamle lageret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå