Snake____1 Skrevet Mai 6, 2011 Skrevet Mai 6, 2011 Dette er da en tråd om mine pågående og kommende prosjekter. Føreløpige biler: E36 328 cabrio 1997 "bruksbilen" E36 325 coupè ---- "banebilen" Har en M70B50 som jeg vil ha i cabrioleten. 2.8literen som står i cabben vil jeg ha i banebilen og kaste noe pustehjelp på denne Men her kommer et lite dilemma =P for tiden så går jeg på skole, så dette kan ta sin tid, samtidig så trenger jeg bilen daglig. Så jeg har planlagt å fikse dette slik; jeg gjør klar 12'eren i coupèen og setter den over når den er klar =P Er ikke så flink med å ta bilder, so work with me here Så... Alt har en begynnelse... Starter da med et rått karrosseri Da dette var revet i fester til bakre travers så gjorde jeg det enkelt... Sveisete Traversen Dette er da på Coupèen Kommer ihvertfall ingenplass Er da mye frem og tilbake her... Men har holdt på i det siste å montere motoren i bilen, og jeg oppdager stadig motgang... Først var det traversen. Så fikk jeg en mail fra AKG Motorsports, de sa at jeg enten måtte bygge tørrsump eller flytte traversen 2inches "5cm" bak og 1inch "2.5cm" ned. Okei, fikk fiksa det, valgte å flytte traversen uten å måtte gjøre noe med karroseriet. Så var det de orginal motorfestene som blir ca 5cm for høye, der laget jeg noen enkle å sterke av 1cm svart stål. Så får jeg heller levere de inn for få de lagd en dag siden. Jeg hadde også noen problemer med å finne en clutch++ som passet, Men etter mye hjelp fra "Eirik Viste" her på forumet så fikk jeg konstantert at V8 svinghjul og clutch passet. Da var det girkasse... Jeg fikk has på en 6-girs 330 diesel e46 fra Viste til en billig penge. Så tok jeg den enkle konklusjonen at jeg sveiser om flensen. Så takket være min kjære dame "Guro Annett Bekkeheien" (Som er sveiser BTW) Fikk låne gass fra arbeidsplassen hennes, og satte i gang i å jobbe. Resultatet ble ganske bra til slutt, så mørkt ut en stund da tråden bare krølte seg etter materen Men dette kom seg etter jeg retta opp sveiseslangen helt. Med det gjort så var det på tide å koble opp, dette var litt vrient med tanke på at jeg måtte få med meg alt som tilhørte EML osv, så her gjald det å holde tunga rett i munnen Ble ikke helt ferdig, da jeg skal koble opp til AC også, Men dette får vente til litt senere. Etter en tur på Hydroscan Bryne, så var slanger og oljefilter også på plass, Presset slanger og standard skru-filter med litt størrelse Prøvde å starte den i dag, men de 2 EML lampene lyser Da kjører den i et nødprogram hvorav den bare går på den ene siden og kun opp til 3000rpm... Så dette må jeg finne utav... Men til dette trenger jeg litt hjelp av en data
tonyku Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 De V12 motorene der bakker vell bare på 6 sylindre? EDIT: Leste nå å at det var på turtall
Snake____1 Skrevet Mai 7, 2011 Forfatter Skrevet Mai 7, 2011 Takker, hehe Går den i nødmodus så går den på 6sylindre og max turtall på 3k Men nå er feilsøkingsett fra usa bestilt Fikk vippet opp bilen på høyresiden, og begynt med travers og eksos Men jeg fant fort ut av girkassetravers er ikke lik på 6tinns og 5trinns Får søke litt på ETK'en før jeg havner i "sommer"-pilsen Updates kommer fortløpende etterhvert
DANI Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Tøft prosjekt ser ut så eg får meg ein god konkurent her hehe lykke t
Snake____1 Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Skrevet Mai 10, 2011 EUREKA! Fikk svev på begge sider i dag! Var faktisk pinne nr. 30 på EML hjernen "Gasspjeld-hjernen" som var "innklemt i kontakten" dvs. teoretisk manglet... Tok en del feilsøking Men fant frem til slutt. GUUUD for en HERLIG lyd, var helt sykt! Ennå så er ikke hjernene synkronisert Menmen, skal ta meg av eksossveising og girkassetravers i morra viss jeg får fylt på den Co2 flaska NAIIS! Takker!
Snake____1 Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Skrevet Mai 10, 2011 Rått prosjekt!Hvor på Klepp holder du til? Takk
in2you Skrevet Mai 10, 2011 Skrevet Mai 10, 2011 Hoho ikke verst! =D Får vel ta turen innom på Torsdag om du er der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå