Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg hadde bilen her på et lokalt verksted nå for noen dager siden, og ble litt sjokket da jeg fikk regningen. verkstedet tar 630kr i timen eks. moms.

Det som ble byttet på bilen var bremseskiver og bremseklosser forann. Dette var noe jeg skaffet selv så de tok kun betalt for arbeidet. De byttet også det ytre endeleddet forann, dette var noe de skaffet. Det kostet vel 500kr.

Regningen kom på omtrent 4000kr, egentlig litt over 5000 men dette pga. en 4-hjulskontroll. Det står at de har brukt 3 timer. Så er det virkelig slik at det tar 3 timer og bytte bremser forann og et ytre endeledd? Bare lurer.

Og en annen ting. Jeg leverte inn bilen til dem pga. noe jeg trodde ville være en garantisak fra en tidligere reperasjon hos dem. Og så når jeg kom og hentet bilen hadde de byttet ytre endeledd uten mitt samtykke, og sendt den bort på et BMW verksted for og ta 4-hjulskontroll på den. Så når jeg kom ned og trodde jeg skulle hente bilen gratis fikk jeg en regning på over 5000 i trynet. Er ikke verksted egentlig pliktig til og ha samtykke fra meg for og sende bilen rundt, og bytte deler og slikt for 1000-vis av kroner?Forøvrig så var lyden jeg leverte den inn for og få vekk fremdeles der da jeg kom hjem, og 4-hjulskontrollen hadde tullet til hele hjulstillingen....

Skrevet

4-hjulskontroll tar tid og er dyrt. Lokalt her oppe tar dem 970kr for hjulstillingskontroll. Denne kontrollen tar mellom 60 minutter og 1.5 timer.

Skrevet

En fair tid for skiver og klosser foran og ca. 1,5 time og 30 min. på endeleddet. Hjulstillingskontrollen er som regel 1-1,5 time. Varierer hvor lang tid denne tar.

Hadde nok klaget her ja. For dyrt.

Skrevet

Glem 4-hjulskontrollen i hvor mange timer de har brukt her. 4-hjulskontrollen ble gjort på et annet verksted så den er ikke inkludert i arbeidstimene på regningen.

Skrevet

De bare leverte bilen til et annet verksted for og få det gjort, så det er på en annen regning. Ja syntes det var litt mye ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...