Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God dag. Har et problem som jeg har fundert svært på #-o .

Problemet er at motoren på en måte ikke vil yte noe i det heletatt, og det skjer oftere og oftere for hver dag som går. Det virker som den blir kvelt med andre ord. Motoren høres ut som om det har blitt satt på dumpventil(?)

Det var en gang den også kuttet helt. (reagerte ikke når jeg trådde på gassen).

Bilen har blitt "hjernefiklet" med -gjort av tidligere eier. I og med at dette er gjort nøler jeg med å dra til bmw for en diagnosesjekk. Bør jeg eller ikke?

Setter stor pris på alle svar og takker på forhånd. :D

Skrevet
Motoren høres ut som om det har blitt satt på dumpventil(?)

Hva mener du med dette? Er det en konstant plystrelyd?

I så fall, sjekk slangen fra turbo til intercooler og videre fra intercooler til innsug. Kan være at en slange har hoppet av. Da vil bilen gå som en bøtte med møkk og det vil forklare den eventuelle plystrelyden.

Bilen har blitt "hjernefiklet" med -gjort av tidligere eier. I og med at dette er gjort nøler jeg med å dra til bmw for en diagnosesjekk. Bør jeg eller ikke?

IOM at bilen har vært chippet medfører dette ofte mere sot noe som igjen samler seg i partikkelfilteret. Har du hatt lite langkjøring der filteret har fått mulighet til å regenerere seg er det mulig at eksosen derfor er tett og at turbo er på randens veg som følge av dette.

Vil ikke hatt noen betenkeligheter med å levere bilen inn til BMW selv om den er chippet da de kun skal utføre en diagnose. Skal de derimot gjøre en oppdatering av ECU KAN det hende at det går galt, men det trenger ikke nødvendigvis å skje. Uansett skal de kontakte deg og forhøre seg med deg om de skal utføre dette. Gir du klarsignal om dette må du fortelle dem om at bilen er chippet.

Skrevet

Hei BMW 2002 Fredrik.

Jeg kjører veldig lite langturer.

Hadde også et lite uhell der potta ble dyttet innover - som er blitt fikset. Kanskje det er derfor?

Men da har jeg bestilt time hos BMW og krysser fingrene.

Tusen hjertelig takk for svar. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...