stronst Skrevet Mai 9, 2011 Skrevet Mai 9, 2011 Trenger hjelp til feilsøking. Har en 525i 90 modell som går som ei klokke, med unntak av 2 problemer som kan eller kan ikke være relatert til hverandre. 1. Siden jeg kjøpte bilen i fjor har jeg hatt problemer enkelte ganger ved nedgiring fra f.eks 4. til 2. gir i rundkjøring så stopper motoren. Slipper ut clutcjen og den starter fint igjen. Dette skjer kanskje i 1 av 100 tilfeller, og oppleves ikke som noe stort problem. 2. De siste 2 månedene har det blitt en kraftig pipelyd fra motorrommet, og jeg er 99% sikker på at dette er noe vakum som lekker. Jeg har gjort en del allerede for å feilsøke, uten at jeg har komme nærmere mål. Trenger derfor tips til hvor jeg bør feilsøke. Når jeg skrur av oljepåfyllingslokket merker jeg at motoren suger inn luft fra hullet, og motoren stopper nesten. Disse tingene har jeg sjekket/byttet: Luftmengdemåler (sjekket ok)Innsugsbelg (byttet)Tomgangsregulator (byttet)Bremsekraftforsterker (byttet)Toppdekselpakning (byttet) Hva burde jeg sjekke? Kan det være noe simpelt som innsugspakning, gummislangen som er festet i topplokket eller andre slanger en plass? Eller kan det være noe så surt som stempelringer / ventil-ting / topp-pakning eller what? Isåfall hvor lenge kan jeg kjøre med det?
Dorris Skrevet Mai 9, 2011 Skrevet Mai 9, 2011 Trenger hjelp til feilsøking.Har en 525i 90 modell som går som ei klokke, med unntak av 2 problemer som kan eller kan ikke være relatert til hverandre. 1. Siden jeg kjøpte bilen i fjor har jeg hatt problemer enkelte ganger ved nedgiring fra f.eks 4. til 2. gir i rundkjøring så stopper motoren. Slipper ut clutcjen og den starter fint igjen. Dette skjer kanskje i 1 av 100 tilfeller, og oppleves ikke som noe stort problem. 2. De siste 2 månedene har det blitt en kraftig pipelyd fra motorrommet, og jeg er 99% sikker på at dette er noe vakum som lekker. Jeg har gjort en del allerede for å feilsøke, uten at jeg har komme nærmere mål. Trenger derfor tips til hvor jeg bør feilsøke. Når jeg skrur av oljepåfyllingslokket merker jeg at motoren suger inn luft fra hullet, og motoren stopper nesten. Disse tingene har jeg sjekket/byttet: Luftmengdemåler (sjekket ok)Innsugsbelg (byttet)Tomgangsregulator (byttet)Bremsekraftforsterker (byttet)Toppdekselpakning (byttet) Hva burde jeg sjekke? Kan det være noe simpelt som innsugspakning, gummislangen som er festet i topplokket eller andre slanger en plass? Eller kan det være noe så surt som stempelringer / ventil-ting / topp-pakning eller what? Isåfall hvor lenge kan jeg kjøre med det? bytta ikke til powerfilter eller noe, rundt de tider lyden kom eller?
stronst Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Skrevet Mai 9, 2011 Har igrunnen kjørt med powerfilter siden jeg kjøpte den i august i fjor. Men ja, det kan jo være en ÅRSAK, men ikke hva som er selve problemet nå
stronst Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Skrevet Mai 10, 2011 Jeg må legge til at plystrelyden virker å komme fra baksiden av motoren, altså mot torpedoveggen.
Dorris Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Okai:) D er ofte d blir en pipe lyd i gass spjeldet med powerfilter.. Men ta en flaske start gass og spray over der du tror d kan lekke, så ser du fort om den lekker vakuum.. PrØv over alt egentlig! Sitter de to vakuum slangene som går inn i innsuget, etter spjeldet ordentlig?? Kan være greit sause dem inn med locktite, for disse løsner hele tiden, da får du også pipe lyd!
stronst Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 Får vel bare lete videre da ja... takk for tips. De slangene er helt nye, men verdt en ekstra sjekk. Motoren er jo ikke akkurat den nyeste og mest velholdte.
engen90 Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Trenger hjelp til feilsøking.Når jeg skrur av oljepåfyllingslokket merker jeg at motoren suger inn luft fra hullet, og motoren stopper nesten. Dette er akkurat sånn det skal være. Går en slange fra innsuget og inn på toppdeksel (veivhusventilasjon) for at oljedamp skal bli brent opp. Når du tar av oljepåfyllinga suger motoren falskluft igjennom der og stopper nesten.
stronst Skrevet Juni 6, 2011 Forfatter Skrevet Juni 6, 2011 Jeg fant feilen ved hjelp av startgass. Pakninga på motorsiden av innsugsmanifoilen er gåen i det ene hjørnet. En god dose varmebestandig pakningssilikon gjorde susen for min del Så får vi se hvor lenge det holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå