Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Solgt

Hei har et sett med Rondell felger som er til salgs

Framfelgene er 8.5" et 13 med 225 dekk

Bakfelgene er 10" et 15 med 255 strekkte brukbare nankang dekk (Kan legge på 260 eller 265 dekk) og god brønn

Det er også Tuv på felgene som kan godkjennes i vognkort.

Passer e34 uten senk og e34 med senk men valset litt bak.

Passer også e39 vill jeg tro men er ikke sikker

>71mnlfzviox7h5gjxka.jpg

idm30jwf3mebs1kp8dmm.jpg

ps1kgbtgpewkvjtbxjuk.jpg

Bud ønsked men kan også byttes i 4x100 felger til e30

Står i sandnes/stavanger så bør helst hentes

Mvh Mads Beyer

Skrevet
Noen "minstepris"?
pris på felgene?

Tjaaaa, 7k hadde jeg likt og sett for meg men for all del vi får se hva som skjer :)

Jeg er åpen for forhandling

Skrevet
Noen "minstepris"?

Minstepris blir vell 3-4k

pris på felgene?

Tjaaaa, 7k hadde jeg likt og sett for meg men for all del vi får se hva som skjer :)

Jeg er åpen for forhandling

Skrevet
med de TÜV papirene så er det mulig å få de godkjent på E36 eller?

Nei, det blir for stort avvik på ET

42 + - 7,5

Skrevet

6.1 Ved bytte av felg eller dekk kan dimensjon og/eller sporvidde tillates endret under

følgende forutsetninger:

a) Sporviddeendringen må ikke overskride det som er tillatt av kjøretøyfabrikanten eller

godtatt av TÜV (Technische Überwachungs Verein) i Tyskland for vedkommende

motorvogn. Det kan kreves dokumentert at sporvidde eller innpresning er tillatt.

Dokumentasjon i form av ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis) for felg eller utdrag (kopi) av

TÜV Raderkatalog eller separat TÜV godkjenning godtas.

B) Plassforholdene i hjulhuset må være tilstrekkelige slik at dekk og/eller felg ikke kommer i

kontakt med kjøretøydetaljer ved fullt styreutslag og/eller maksimale fjæringsbevegelser.

c) Rulleomkretsen på hjulene må holdes innenfor ± 5% av rulleomkretsen på de hjul som

kjøretøyet normalt er utstyrt med fra kjøretøyfabrikanten.

d) Dekkene må være godkjent for en belastning som minst tilsvarer kjøretøyets tillatte

aksellast.

e) Dekkene må være beregnet for minst den maksimale hastighet kjøretøyet er konstruert

for. For vinterdekk er det tilstrekkelig at dekkene er beregnet for 160 km/t. For kjøretøy

som lovlig kan benytte C- eller LT-dekk, er det tilstrekkelig at vinterdekkene er beregnet

for 130 km/t.

f) Felg og dekk må passe sammen i henhold til STRO-normen.

g) Det må ikke brukes mellomlegg/plate/« spacer » som øker sporvidden med mindre

kjøretøyfabrikanten har tillatt dette eller det foreligger dokumentasjon som nevnt inr.6.1a.

h) Dekkene må ha samme dimensjon. På kjøretøyer som originalt er utstyrt med dekk av

ulike dimensjoner foran og bak skal størrelsesendringen være lik. Ved endringer utover

dette må kjøretøyfabrikantens tillatelse foreligge eller det må foreligge dokumentasjon

som nevnt i nr. 6.1 a. Har vel mine tvil for at GS har dette på stell men?

i) Dersom kjøretøyets originale felger er skiftet ut med andre stål- eller lettmetallsfelger,

skal disse enten være merket med innpresning eller det skal medfølge dokumentasjon for

innpresning i kjøretøyet.

Med innpresning forstås avstanden mellom felgplatens anleggsflate mot navet og felgens

senterlinje. Se for øvrig fig. 2.

6.2 Dersom sporvidden endres mer enn 15 mm – dvs. at felgenes innpresning endres mer enn

7,5 mm – skal kjøretøyet fremstilles for regionvegkontoret for ny godkjenning. Det må

fremlegges dokumentasjon for at sporviddeendringen er tillatt. Regionvegkontoret gjør

anmerkning om endringen i vognkort og registerkort. Dersom sporvidden endres 15 mm

eller mindre frafalles kravet om fremstilling for ny godkjenning etter § 3-4

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...