///Kleven Skrevet Mai 9, 2011 Skrevet Mai 9, 2011 HEI, har fått tak i meg en 524td. Skal bruke veiva i b25 og har en del spørsmål;) - kan jeg bruke manifoil fra 524td motoren med turbo på m20b20 motor? passer dette og er bolton om jeg snur det opp ned? -har skjønt det blir tetter gir eller noe med td kassa på m20? er dette også bare og sette rett på, eller må jeg flytte over noe fra den ene til den andre for og få det til og passe, og har det noe hennsikt? -også, er det noen andre deler som lønner seg og ta vare på? topp, blokk, stempler, bakaksel ++++? Takker for svar:) mvh Anders Kleven
T. Thøgersen Skrevet Mai 11, 2011 Skrevet Mai 11, 2011 Siden du skal bruke veiva, er det kun småtteri utenom som er verdt noe vil jeg tro. Men oljepumpa er jo attraktiv for turbokonvertering (bedre fløde enn bensin-utgavene), og vannpumpa har ett noe mindre remdrev, som gjør at vannet skal/bør sirkulere bedre. Ellers er vel topp, dieselpumpe kurant å bli kvitt. Manifold og turbo kan brukes på M20, da disse er i "samme" familie.
///Kleven Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Skrevet Mai 13, 2011 ok, det var flott og høre, spørs nok om det ikke blir "herke" TURBO på 320n i løpet av mai da:) Takk for svar:)
e30 tic Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 eksosmanifoilen passer jo på ingen måte rett på, men på min gamle var det lagd noen fine adapterplater så portene kom skikkelig ovenfor hverandre. Funker gjør det jo, men den er noe trang den diesel manifoilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå