Espenstil Skrevet Mai 9, 2011 Skrevet Mai 9, 2011 er det en billig og enkel måte å få noen en ekstra gamp utav 1.8 litern?
beyeren Skrevet Mai 9, 2011 Skrevet Mai 9, 2011 Vis du ønsker mer effekt er motorbytte med en kombinasjon av turbo det beste alternativ Effektanlegg, luftfilter etc er ikke vits i det hele tatt spør du meg, du ikke merker noe untatt lyd. effektanlegg skal man kunne få noen mer hester av men d er ikke noe spessielt og merke. Man kan jo bytte til en 2.5liter uten turbo, da får man nesten 100 hester mer, Det er ganske merkbart men vær sikker, DU VILL HA MER!
Espenstil Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Skrevet Mai 9, 2011 har vurdert motorbytte, tro meg, men da må jeg jo sikkert bytte alt annet på bilen også for å få den godkjent. eller? har liksom ikke så mye gryn for tida så vurderte luftfilter og eksos som en billig oppgradering, men hvis det ikke er merkbart er det jo ikke noe poeng
beyeren Skrevet Mai 9, 2011 Skrevet Mai 9, 2011 Har ikke så mye peiling på hvilke deler som står på de forskjellige e34 modellene men en ting jeg vet er at du vill få problemer med og godkjenne den ja med tanke på vekt da du har 4 sylindret motor og bytter til 6 som er tyngre, det liker dem ikke. Men for og si det sånn så er effektanlegg helt fram til, dyrt det også. Men du vis du må ha den godkjent i vognkort ville jeg heller bare solgt bilen og innvister i en litt sprekere orginalbil
joachim sørlie Skrevet Mai 9, 2011 Skrevet Mai 9, 2011 Jeg ler hver gang jeg ser de med 1,8l som vil ha mer hk.. Har en selv Beste er som sagt og selge bilen og kjøpe deg en 520 eller 525, for da er den godkjent med 6'er! Noe som gjør alt mye enklere og byr på flere muligheter.. Men luftfilter hjelper nok lite, bortsett fra kanskje litt bedre lyd. Og eksos koster jo også en del hvis du skal ha helt frem, og det er nok merkbart!
beyeren Skrevet Mai 9, 2011 Skrevet Mai 9, 2011 Jeg ler hver gang jeg ser de med 1,8l som vil ha mer hk.. Har en selv Beste er som sagt og selge bilen og kjøpe deg en 520 eller 525, for da er den godkjent med 6'er! Noe som gjør alt mye enklere og byr på flere muligheter.. Men luftfilter hjelper nok lite, bortsett fra kanskje litt bedre lyd. Og eksos koster jo også en del hvis du skal ha helt frem, og det er nok merkbart! Såååå merkbart er det da ikke, da man kan kun få ca 10-15 ekstra hk. Ingenting nesten sier du meg Den vill ikke gå noe spessielt raskere men vill bare bli mer responsiv på gassen.
joachim sørlie Skrevet Mai 10, 2011 Skrevet Mai 10, 2011 Sa jo at det ikke var så merkbart.. Er som du sier, du får litt mer respons på gassen kanskje, og bedre/finere lyd
takaasen Skrevet Mai 10, 2011 Skrevet Mai 10, 2011 er det en billig og enkel måte å få noen en ekstra gamp utav 1.8 litern? NEIDu skal jobbe ganske hardt for å få noen exstra hester utav en 1,8. er det en m40 det er snakk om hadde jeg ikke lagt en krone i den. Noe av det første du må tenke på er hvor slitt motoren din er. ikke vits å hive ut en del penger på en slitt motor som har 60- 70 hk. da kan du få mest utav en total overhaling. Men det koster også mye penger. Hvis du vil ha noe så må du tenke fra begynnelse til slutt i hele motor forløpet. hjepler lite med sports luft filter om det stopper i motor eller eksos etc. luft filter, gass spjel, innsugsmanifold, dyser, portet topp, ventiler, sports kam, grenrør, tilpasset eksos, god styring og tuning av ecu/datasprut. Spør du meg så er det for mye å hive ut på en 1,8. enkeste er turbo men det koster også mye penger. kos deg med bilen, eller sell den og Kjøp en med større motor. Har du lite penger så kjøp en lett bil med en kjekk motor fex 318is. Jeg snakke av erfaring har prøvt å trimme en del biler til nå. blan annet en e30 318i m40. kam,chip,eksos,filter, portettopp, coil, 316sperre dif. etc,
Espenstil Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Skrevet Mai 10, 2011 takk for alle gode råd folkens. vurderer også og selge får å kjøpe en med større motor. skulle gjerne hadd en 2.5 med en gang, men alle var enten får dyre eller rævvkjørt, så gikk for 1.8 literen fordi den var godt tatt vare på og hadde gått kunn 108000km når jeg kjøpte den
Tam Skrevet Mai 11, 2011 Skrevet Mai 11, 2011 Beste måten å få mer fart i bilen din (og billigste) er å lette den for all unødig vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå