Gå til innhold

E36 318i lugger heftig til tider..

Eksos
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, bilen min har begyndt å skape seg.. (m40b18)

På dagtid når det er fint og varmt ute oppfører den seg eksemplarisk, men noe små-lugging innimellom er det..

På kvelden og tidlig om morgenen når det er klamt ute lugger den til tider mye, dette gjelder også om det er regnvær.. Luggingen kan være temmelig kraftig, nesten slik at det virker som tenninga forsvinner, eller at bilen sliter med bensintilførselen.. Virker som bilen sliter mest når jeg holder gjevn gass, om jeg gir på litt eller slakker av, så slutter bilen å fjuske. Om jeg akselererer er det stort sett heller ikke noe problem... Merker også at bilen kan nappe dersom jeg slipper opp gassen og gir på igjen..

Noen som har en minste anelse om hva som kan være problemet?

Har byttet litt forskjellig det siste året som sannsynligvis kan utelukkes :

Bensinpumpe, bensinfilter, plugger, fordelerlokk, rotor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppfører en bil med dårlig lambda sonde seg egentlig? Kan det være feilen?

Vaska bilen idag, virka nesten som at bilen ble enda verre etterpå.... (varmt vann og lukket port på vaskehallen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan forklare meg hvordan en kaputt lambda vil ha innvirkning på bilen?

Oppfører seg helt rart hele bilen, virker som den fungerer bedre når den er kald.. Kan fint akse opp til 4 gir, men slipper jeg gassen for å holde stabil fart er det hakking.. Lugger ulikt alt ettersom hvor mye pådrag jeg har, om jeg gir forsiktig gass går det stort sett finfint.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...