Neon91 Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Heisann jeg er ny på forumet å har noen spørsmål angående Bmw 316i's hjullager bak. har tatt ut kulelagret men den ytre ringen sitter støpt har prøvd å slå den ut med spesial verktøy men ingen luck. har også prøvd å slå det ut men den rikket seg ikke 1 mm skulle nesten trodd den var sveiset fast, har prøvd å bruke dremel for å kappe den ut men ingen luck der heller. noen som har et tips eller en DIY på dette ??
Marius_e30 Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 har du tatt av segringen som låser lageret på plass?
Neon91 Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Ja den er tatt av men hørte med en mekaniker nå og han sa jeg måtte varme den opp med sveising eller en gassbrenner. så jeg får prøve å se om det funker...
AutoMartin Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Disse lagrene er presset på plass, og kan derfor sitte veldig fast når de skal skiftes. Det vanligste er jo da å presse ut det gamle med hydraulisk presse, og presse inn det nye etterpå. Men siden lagrene noen ganger går i oppløsning kan dette være vanskelig. I tillegg må jo hele bærearmen demonteres hvis presse skal brukes. Men som du sier, prøv å varme opp godset rundt lageret, ikke selve lagerskåla, og se om det løsner...
SideIn Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 har du et co2 apparat kan du sveise en larve inne i ringen da kryper den. det finnes fine verktøysett for dette kanskje ander på forumet kan finne linker til dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå