gbj93 Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Hei, har en e36 som har mer enn nokk bass, men problemet er at diskantene og mellomtonene spiller ikke akkurat så høyt. hva bør endres/byttes/kjøpes? spilleren er på 4x50W Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Hva med å skru ned volumet på sub forsterker slik at du får mere volum på spiller. Finnes også PAP forsterkere til de fleste kjente merker. Lett å koble mellom spiller og kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbj93 Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2011 er det jeg gjør nå men virker ikke som høytalerene har lyst til å spille noe høyere, de begyner for det meste bare å skurre da :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Da må du selvsagt ha mere forsterkerkraft til høyttalerene, sier seg i grunn selv det, og kanskje vurdere å bytte ut høyttalerene til noe bedre. Spilleren gir KANSKJE 4x20w rms, og det holder ikke så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 12, 2011 Share Skrevet Mai 12, 2011 Hadde en Alpina spiller med samme problem. Kjøpte denne http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Ikke den store revolusjon men ble bra nok nivå for min del. Blir en del ledninger da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbj93 Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2011 jah ikke dumt ;P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kennethkenzow Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 Kan jo kjøpe noen 6*9 og ha i hatte hyllen.' Det monterte jeg i min bil etter at jeg fikk sub, lyden ble betraktelig mye bedre. Men 6*9 passer ikke orginalt i bilen så jeg kjøpte høytalerbraketter fra bilradiospesialisten, veldig enkelt og montere og fungerer helt greit http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbj93 Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2011 tipper det blir det jeg går for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richirich Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 motstander av flerkanalsforsterker? gå for nytt frontsett og fiks en forsterker du kan koble til.. blir litt feil å ha lydbildet bak deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 Uttdrag fra Bilradiospesialistens tips og triks Skal du montere høyttalere foran eller bak ? Skal du ha et riktig og tydelig lydbilde, så velg å plassere høyttalerne foran. På noen biler er det dessverre veldig liten plass foran, så her kan en større høyttaler bak i hattehyllen være bedre. Men i utgangspunktet er høyttalere foran det beste. Vi pleier å si om høyttalere kun bak, at det blir som å gå på konsert og sette seg med ryggen til orkesteret. Mange velger også fire høyttalere for et mer utfyllende lydbilde. Bilens fabrikkmonterte høyttalere er ofte meget enkle ting. Her kan det være mye å hente ved bare å bytte til noe med bedre kvalitet og sette inn på bilens originale plass. http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a574 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå