Sonnjer Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Har hatt noen fjuske problemer med bilen min den siste tiden, hvor på kald motor så er den helt ubrukelig. Drar ikke, putrer og dør nesten ut hvis jeg gir gass. Så jeg skal kjøpe ny LMM og lambda. Men, hvilken lambda er det jeg trenger? Den før eller den etter katalysator? Er en M43 318i Touring 2001. Ser GS leverer begge, men til en litt stivere pris enn det jeg som fattig student har råd til akkurat nå, så Ebay blir min leverandør. ^^ Jeg tok da delenummeret fra GS, og fant denne på Ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-Oxygen-Sensor-BOSCH-0258003559-13559-NEW-/110676574819?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19c4d68263 Ifølge delenummeret skal den passe til min motor, men ifølge det selger skriver i listen sin, så passer den ikke. Noen som vet om det er riktig del?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Ville spandert på meg en diagnose i stedet for å sparke bort penger på deler som du kanskje ikke trenger å bytte. Vet at din motor er kjent for å få lekkasje i veivhusventilasjonen, noe som kan gi de symptomer du antyder. Her er slangen som bruker å sprekke (# 3)
Sonnjer Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Takk for raskt svar:) Har kjørt en diagnose tidligere, kom frem at det var feil i drivstoffblandingen (har ikke papirene fremfor meg akkurat nå), så da tenkte jeg LMM med en gang. Har prøvd å koble ut LMM, uten noen bemerkelig forandring, kun at den kveles nesten når den kobles inn igjen. En kompis hadde akkurat samme problem på samme motor, og han byttet LMM og lambda. Ble som en ny bil etter det. Men skal sjekke den slangen senere ikveld.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Finn fram papirene slik at vi kan se på dem. Ja, men feil i drivstoffblandingen kan være så mangt: -At lambdasensor ikke fungerer og dermed måler feil -Falskluft slik at luften gjennom LMM ikke stemmer med det som virkelig kommer inn -Eller LMM. Jeg tror det er den fremste lambdasensoren du må bytte siden den måler blandingsforholdet. Den siste har kun for finkorreksjon av blandingen slik at katalysator fungerer optimalt. Siden du sier at det ikke var noen særlige forandringer når du drog ut kontakten til LMM tyder det nesten på feil med lamda uten at jeg skal si noe sikker. Du kan jo selvfølgelig dra av kontakten til lamdaen og se hva som skjer. Uansett må du inn senere å få sletta alle feilkoder!
SideIn Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Tips eller sidesprang? jeg hadde glemt å koble til kamsensor etter en reperasjon da var den ikke særlig i form, nesten ikke drag. meget vanskelig å ta i gang med.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Begge deler kanskje? Er ikke helt sikker når jeg leser posten sjøl. Hadde det så travelt siden jeg skulle på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå