danny91 Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 igår fikk jeg en påkrav/varsel om avskilting årsavgift pga årsavgiften ikke er betalt. jeg kjøpte bilen i midten av februar. tydeligvis i slutten av februar hadde han kjøpt den av en annen fyr. så da vil det si han som eide bilen (som solgte til han jeg kjøpte av) hadde bilen i sitt navn 1/1 2011, og ifølge reglemanget er det hans oppgave å sørge for at årsavgiften blir betalt. noe han ikke har gjort. så nå sitter jeg her med en regning jeg ikke vil betale(men jeg må jo) noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre? eventuelt ringe og snakke med han jeg kjøpte bilen av. men han kommer vel bare til å si "nei, betal du" om han sier det er jeg helt ferdig da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Delenisse Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Nei, dersom han var innehavende eier ved årsskifte så er det han som er ansvarlig for å betale årsavgiften dersom ikke noe annet er kommet frem i en kontrakt. Forbrukerportalen vil jeg anbefale deg å gå til, men send han en skriftlig klage først så du har alt på sin plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2011 det var tydelig ikke det. han jeg kjøpte bilen av kjøpte den i slutten av januar, mens jeg kjøpte den i midten av februar. har navnet på begge. skal jeg da ha en skriftig klage til han jeg kjøpte den av, eller eieren før han? geez, dritt med navna dems. er sånn 50 stykker av dem:O på tide å lete litt=/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Delenisse Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Du som kjøper klager til den du KJØPTE den av, for at han som solgte den til deg ikke skal ha ansvar så må han ta det opp igjen med sin selger.. Helt fucked up system Men sånn er det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2011 da skal jeg prøve å finne nr hans iløpet av helgen og snakke med han. takk for hjelpen:D ønsk meg lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Uansett ville jeg nok betalt den regningn og heller tatt krangelen etterpå. Har du fått varsel om avskilting, så tar dem skilta dine uansett hva du sier i en kontroll. Nytter ikke å si til TOLL og eller POLITI at du krangler med forrige eier om dette, for de tar skiltene så fort du blir stoppet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Har du sjekket at det ikke er betalt? eller er det bare pga purringen du tenker det ikke er betalt? Jeg kjøpte også en bil i feb/mars, der ble årsavgift bet av forrige eier, men jeg fikk likevell begjæring om avskiltning/ inndraging av kjennemerke. Jeg ringte Tollvesnet, og de bekreftet at det var betalt, men de sendte ut dette varslet uannsett, så ny eier skulle ha muligheten til og betale, dersom forrige eier ikke hadde gjort dette forstå det den som kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 jeg skal betale regninga. bedre det enn å gå til jobben:p men får håpe de pengene kommer fort tilbake fra forige eier, ellers blir dette en kjedelig måned, drit lærling lønn...=( ringte "toll" og de sa at regningen ikke var betalt så.. tar ikke sjansen å ikke betale den:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Tror du kan glemme å få de tilbake, her er det nok bare å ta det som en erfaring og gå videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 14, 2011 Share Skrevet Mai 14, 2011 Det er eigar per 1.januar som er ansvarleg for å betale årsavgift. Du bør nok betale fakturaren, men krev å få dette refundert. Om han nektar, få ein advokat til å sende han eit brev, du har lova på di side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2011 Det er eigar per 1.januar som er ansvarleg for å betale årsavgift. Du bør nok betale fakturaren, men krev å få dette refundert. Om han nektar, få ein advokat til å sende han eit brev, du har lova på di side. akkurat det du sier, er det jeg har lest. så skal nok betale den, men skal prøve å få tilbake pengene ha, idag kjørte jeg forbi en teknisk kontroll.. HELDIGVIS kjørte jeg den andre veien... da dro jeg bare hjem og parkerte bilen, blei litt redd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå