e12535i Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Har en 92' 525ix som en gang i blandt lukter bensin i kupéen. Dette skjer gjerne ved korte turer på kald motor. Eksempel: Forrige dagen kjørte jeg en kort tur til butikken, under 2 km. Luktet bensin inne i bilen på vei til butikken, ikke sterkt, men allikevel ikke tvil om at det luktet bensin. Var inne i butikken 10 min, kjørte samme veien hjem, ingen lukt. Turen startet med kald motor. Så kan det gå flere dager til neste gang det lukter. Kan ikke finne noen lekkasje i motorrom eller annet sted, men regner med at hvis det er lekkasje noe sted, ville det luktet hver gang, og også vært synlig. Er det noen som kan hjelpe eller har gjort liknende erfaringer? Motoren er i god stand, har rullet 249'. Tips mottas med takk, liker ikke tanken på en evt. motorbrann....
KKise Skrevet Mai 13, 2011 Skrevet Mai 13, 2011 Har det noe å si for lukta hvor mye bensin du har på tanken ?
e12535i Skrevet Mai 13, 2011 Forfatter Skrevet Mai 13, 2011 Det har jeg ikke sjekket, men det var ca. 20l på tanken når jeg registrerte dette.
e12535i Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Skrevet Mai 15, 2011 Synderen er funnet, slangeklemme som var defekt inn på fuel-rail i forkant av motoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå