Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

For et par uker siden sluttet AC en å fungere. Blåser masse luft men ingen kjøling. Det kommer også en raklelyd fra motoren på tomgang og under kjøring, denne lyden forsvinner mer eller mindre over 1500-2000 rpm. Motoren går fint ingen problemer med fusking eller noe som helst. Trodde først det kanskje kunne være kjedestrammeren (vet ikke enda). Motoren har gått snart 150000. Tenkt kanskje det kunne være ac kompressoren som er gått, men jeg har skrudd av klimaanlegget så skal vel ikke den kompressoren være igang da?.

Er det noen som kan gi meg noen tips. Skal ha bilen på verksted til mandag

Det er en BMW 318d 2003 modell

Skrevet

Er du heldig trenger ac bare påfyll ny kjølevæske,rakling kan være så mye men strammehjul til reimer pleier å være en typisk feil,bruk en hageslangebit som stetoskop.

Skrevet

Ta av reima og kjenn etter om vannpumpa er slarkete.

Har opplevd kaputt lager i denne selv en gang, og det var en god del slark, og en lite fin lyd.

Til tross for dette, så lakk ikke vannpumpa mi.

Skrevet

Sjekk om koblinga på ac pumpa er gåen. Du ser jo om den kobler ut når du slår av ac. Vis det ikke er noe veske på ac vil jeg tro den vil begynne og rakle akkurat som ei oljepumpe. Veldig uvanlig at du mister ac med en gang. Pleier og bli svakere og svakere vis det ikke er lekkasje noe sted.

Skrevet

Jeg har opplevd at den ytterste delen av magnetkoblingen på AC kompressoren har løsnet.

Det forårsaket både lyder og AC som ikke virket.

Skrevet

Tusen takk for masse gode svar. Raklingen er fikset og det var strammehjulet på reima som hadde gått og reima hadde hoppet av AC pumpa. Så det var i utgangspunktet en grei sak. Men det kostet jo 7500,- da så billig er det jaggu meg ingen ting med bil som er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...