Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, innsugsslangen fra luftfilteret er så gåen at den drar falsk-luft. har fått time på verksted den 31. mai, så jeg tenkte teg skulle prøve å tape slangen som var hull i, bare sånn midlertidig, da startet ikke bilen i det heletatt :s når jeg tok av tapen startet den, men gikk jo som en jævla moped! så jeg kobla ut luftmengdemåleren, å går helt normalt nå.

Så jeg bare lurer på om det er skadelig for motoren å kjøre uten LMM, siden den får feil blanding, og om lambdaen kan begynne å tulle, eller?

Er forresten en e46 320i 2000'

på forhånd takk =)

Skrevet

Hvert et forsøk! prøv å få gang på den med slangen teipet. kobl til LMM å kjør en tur se om den bedrer seg.

når du har hatt hull i slangen har de adaptive instillingene endret seg. motoren har fått mer luft en den DME har målt. Dette har ført til at den har gått med for mager blanding DME har tilført mere bensin pga at lamda har målt feil verdi.

diagnose er selvfølgelig det beste å ev slette adaptive verdier.

Har blitt fortalt at ved å slå på tenningen å ka klampen i bånn i 30 sek for så å slå av tenningen igjen, å så starte den skal adaptive verdier være resatt. ?????

disse tingene her kan være hvert ett forsøk, forum er ikke noen eksakt vitenskap.

Skrevet

men kan det skje noe rart dersom jeg får de verdiene resatt? at hjernen begynner å tulle med ett eller annet? Er så redd for å ødelegge noe... :/

jeg har ikke så mye peiling på denne type feil på motor/innsug, for mye elektronikk for min smak (a)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...