Jorgen88 Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Hei. Jeg har nylig kjøpt en BMW 118D, og jeg får ikke koblet opp mp3 - spiller på AUX-inngang. Det virker som om det ikke er programmert, fordi det ikke kommer opp noen opplysninger om at AUX enhet er koblet til på skjermen. Kan dette kobles opp av meg selv, eller trenger jeg en autorisert BMW-verksted til å evt omprogramere dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mai 13, 2011 Share Skrevet Mai 13, 2011 Flere som har samme problemet. Det jeg synes er rart er at dette virker som et ukjent problem hos BMW forhandlerene. I noen amerikanske forum har jeg lest at det har hjulpet med reprogrammering av hele bilen. Det var visst ikke mulig å programmere kun spilleren, så de må ta hele bilen. Dette koster 3-4000 kroner, så man tenker seg gjerne om før man prøver dete. Jeg har fortsatt ikke fått liv i min, og det er svært irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdds Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 Hadde samme problemet. Aux var ikke tilgjengelig. Tok saken i egne hender og bestilte kabel fra EBAY, og kodet bilen selv. AUX er nå tilgjenelig ved trykk på "Mode" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 Hvordan kodet du bilen selv? Er jo ikke AUX kabelen det er noe i veien med.. så å bestille "ny" fra Ebay er det vel ingen grunn til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdds Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 Ok, forklarte meg dårlig. Kabelen jeg bestilte fra Ebay er en Bmw INPA k+dcan kabel, denne brukes til å lese/skrive fra/til hjernen på bilen (ECU). Dette gjøres ved å kode om på (aktivere/deaktivere) ulike funksjoner på forskjellige utstyr i bilen. Brukte et program som heter NCSexpert. Enkelt og greit og tok vel ca 15 min etter at pcn var konfigurert. Men dette bør kunne utførs av BMW uten problemer, men mulig en må betale for det. Skjønner igrunn ikke hvorfor denne "AUX" tilgangen skal forsvinne sånn uten videre. Visstnok mange som sliter med dette. Men det er fullt mulig å aktivere, min bil er fra tidlig 2006, så da er det vel håp for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 I følge BMW måtte de "reinstallere" hele bilen. Så om du klarer det uten, burde jo de klare det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpher Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Man får kjøpt slike programmerings dongler: http://www.navlinkz.de/Interfaces/Inter ... 56-1x.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Vet du noe mer om hvordan den fungerer og hvor man får kjøpt denne? Hvorfor finnes det er "aktiverings" produkt, når bilene er levert med AUX? Har AUX aldri fungert, men pluggen er der? Skjønner ikke helt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå