AutoMartin Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 Min 318i (m40) begynte for et par mnd siden å gå litt varm på tomgang. Ikke noe faretruende, men jeg la merke til det siden det ikke var normalt. Temperaturnåla pleide aldri å gå over halv uansett før. Men så plutselig igår begynte det å bli skikkelig varm, og det mens jeg kjørte. Måtte sette full varme på varmeapparatet og vifta på fullt for å "få vekk" noe av varmen. Det hjalp litt, siden nåla sank noe, men etterhvert ble den skikkelig varm uansett. Da gikk nåla nesten helt opp på rødt. La merke til at opp bakker var det værst. Da ble den bare varmere og varmere uansett vifte.....Hva kan dette være? Tips?
Margido Skrevet Mai 14, 2011 Skrevet Mai 14, 2011 Radiatorvifte som ikke går? Viskosekobling.. Iallefall hvis den blir varm på tomgang.
bjornar-a Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 viskosevifte? og termostat som følger av at termostaten har jobbet mye på høy temp?
Bjørn 320 Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Dersom bilen blir varm når du køyrer normalt har eg ingen tru på at det er viskosekoblingen eller vifta. Kan vere enten vannpumpa eller termostaten som har takka for seg...om det kom "gradvis" kan det vere vannpumpa som sakte men sikkert har gitt opp.
Margido Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Åja mens du kjørte ja. Jeg trodde det var på tomgang. Sjekk termostaten og vannpumpa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå