Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer nå en "kneppelyd" én gang idet jeg starter bilen, og så nekter spyleren og viskeren å funke. Det vil si, plutselig slår spyleren inn hvis jeg dytter på hendelen, men da stopper den heller ikke. Når jeg åpner bakrute etterpå kommer det et slags knepp igjen, så det virker som om den lille tuppen som driver viskeren beveger på seg litt eller noe slikt. Noen som har vært borti dette før?

Skal det gå an å flytte viskeren for hånd når man har vippet opp ruta? For det virket ganske tungt. Begynte selvfølgelig å regne akkurat nå, så jeg gikk inn uten å prøve så mye mer, var på vei tilbake fra joggetur..hehe.

Oppdatering: Sluttet visst å regne, så jeg gikk ut igjen. Viskeren er skikkelig tung å bevege på, men motoren går fint. Åpnet bakruten, trykket inn låsetappen i låsemekanismen slik at viskermotoren ikke tror ruta er åpen, og vippet på hendelen foran rattet. Nå spylte den også riktig. Så da virker det som om selve viskerarmen trenger smøring. Noen som har gjort dette før?

Skrevet

Demonter og smør opp gjennomføringen til pusseren før den setter seg helt fast.

Vær forsiktig når du tar av pusserarmen, siden den er av plast brekker den ganske lett.

Min rusta helt fast og måtte borres ut, ikke kjekt i ei rute som koster mange tusen å bytte.

Det best vill kanskje være å bytte gjennomføring siden den nokk er noe slitt.

Ta en titt i dele katalogen til GS bildeler, der er det "expoderte" tegninger som viser prinsippet for monteringen.

Skrevet
Demonter og smør opp gjennomføringen til pusseren før den setter seg helt fast.

Vær forsiktig når du tar av pusserarmen, siden den er av plast brekker den ganske lett.

Min rusta helt fast og måtte borres ut, ikke kjekt i ei rute som koster mange tusen å bytte.

Det best vill kanskje være å bytte gjennomføring siden den nokk er noe slitt.

Ta en titt i dele katalogen til GS bildeler, der er det "expoderte" tegninger som viser prinsippet for monteringen.

Det var en god idé med deletegning på GS ja. Tar en titt der, så skal jeg nok få til dette. Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...