Gå til innhold

Vann i plugghull - hvor kommer det fra?? (e34 med m50b20)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg innrømme at jeg er litt lei, for det kommer stadig vekk vann oppi plugghullet nærmest frontruta/torpedoveggen.

Det begynte før jul, og da var det i tillegg et par coiler som begynte å streike så det var mye frustrasjon rundt dette. Det lå også litt olje oppi plugghulla.

Nå ser det ut som coilene funker fint, og jeg har alltid en med i tilfelle, men jeg fatter ikke hva som er greia med det forbaska vannet. Nå hadde det vært relativt greit siden mars, men det har vært noen ganger de siste ukene hvor den har fusket litt med en gang jeg har starta opp, men så har den begynt å gå på alle sylinderne etter jeg har gasset litt på.

Tydeligvis kommer det bare mer og mer vann over tid, og det kan virke som om det ikke får fordampet (?) pga mengden. Det har vært tørt ute den siste tiden også, men begynte å regne for første gang siden begynnelsen av april eller noe nå. Kan det være regnvann som lekker inn? Og kan det ha vært smeltevann som har kommet oppi i vinter? Sist gang jeg hadde fuskesylinder var etter det ble søkt etter lekkasje i frontruta (pga frontrutebytte). Har vasket bilen i selvvaskannlegg en gang siden mars også.

Likevel, det skal jo strengt tatt ikke komme vann oppi??? Toppdekeselpakninga er bytta, for den var årsaken til at det kom olje i plugghullene. Men hva nå!?

Gode råd mottaes med takk..! Tviler på at dette påvriker ift pkk/eu, men er kjipt å måtte opp med hele det styret der jevnlig for å tørke det liksom.

Bile

Skrevet

jeg hadde samme på min m50b25. Det gikk over av seg selv, men jeg tror det kom fra en eller annen drenering som var tett eller at det havnet på motoren fra bakkant av panser et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...