Gå til innhold

Problem etter Motorbytte til 318is!!Trenger hjelp ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet Motor til en 318is på en e36 sedan 92 mod!

Originalt satt det en 316i motor på bilen!

318is motoren går rundt, men starter ikke!?

ledningsnett og hjerne er ført over.

Det har blitt snakk om startsperre, men hva har det egentlig å si og hva får man gjort med det?

Alt har blitt ført over, bortsett fra den store kontakten som sitter ved sikringsboksen på høyre side.

Kan det ha noe å si?

Jeg har nå satt bort bilen til en fyr som kan dette og hadde en annen motor til meg, så han skulle ta ut og sette inn. vi var der for noen dager siden å tittet, da hadde han fått inn motoren, men den startet ikke? Er det kanskje noen som har svar på hva dette kan være? Jeg vet ikke alt som har blitt gjort og gjenstår, da jeg ikke har skrudd på den selv som dere skjønner, derfor får jeg ikke gitt så mye info.. Men ut i fra det jeg har skrevet ned her, er det noen som skjønner hva det kan være snakk om? :? MVh.

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ingen som byttet motor før? eller har hatt et lignende problem?

Hit me folkens, noen må jo vite noe om dette her:P

send gjerne sms eller ring 46 92 93 94

Bilen befinner seg i Ski området ;)

Betaler gjerne vis det er noen som kan løse det lille problemet mitt ;)

Skrevet

Vis den går rundt og ikke starter er jo første prioritet og sjekke gnist på plugger og ja jeg regner med det er startsperre på bilen så da må du ha chip og ews boks fra den den bilen is motoren ble henta fra. Chip sitter i nøkkel og ews boks sitter som regel oppunder hanskerom eller oppunder pedalene og er merket med ews. Denne boksen må stemme overens med ny hjerne.

Skrevet
Vis den går rundt og ikke starter er jo første prioritet og sjekke gnist på plugger og ja jeg regner med det er startsperre på bilen så da må du ha chip og ews boks fra den den bilen is motoren ble henta fra. Chip sitter i nøkkel og ews boks sitter som regel oppunder hanskerom eller oppunder pedalene og er merket med ews. Denne boksen må stemme overens med ny hjerne.

Oki tusen hjertelig takk ;)

Hva får jeg evt gjort med nøkkel problemet??

er dette noe du kan få gjort mot pristilleg?

Skrevet

Tror det ikke går og fjerne startsperra. Letteste er og få tak i ews boks og chip som hører til hjernen, eller så må du få noen til og programmere om hjernen så den passer med ews og chip som sitter i bilen nå. Jeg får ikke gjort det men du kan jo høre med ///Naitsirk her inne på forumet så kan sikkert han hjelpe deg ;)

Skrevet
Er det mulig å føre over tenningslåsen slik at det lenger ikke blir noe problem med startsperre??

Nei du må også ha ews boks og chip

Skrevet
Chip sitter i nøkkel og ews boks sitter som regel oppunder hanskerom eller oppunder pedalene og er merket med ews. Denne boksen må stemme overens med ny hjerne.

Har du prøvd å synkronisere DME/EWS?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...