GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

NÄ har jeg luftet, sjekket termostat, vannpumpe og diverse, imorgen kjÞper jeg nye vannpumpe, termostat, og viskosekobling/vifte.. selv om bÄde vannpumpa og termostaten fungerer, vifta er jeg usikker pÄ.. men kan vell umulig vÊre noe mer som kan gjÞre sÄ den koker? =)

Skrevet

Lekker den (mye) da? Jeg var plaga med koking fordi det lakk. FÞrst var det jo et problem at det var en lekkasje i registeret, sÄ det ble faktisk blÄst ut MYE vanndamp der. La sÊrlig merke til det pÄ vinterstid da, men dette hadde du vel lett lagt merke til. Mistet ogsÄ endel vann sÄnn plutselig, og da var det pakninga til termostathuset som var gÄen. Men dette er nok ikke noen gode grunner ift kokinga di..

Sprekk i blokka kan ogsÄ vÊre litt synder ift det. Viskosekobling og vifte ogsÄ.

Broren min har en m50b25 som koker i eninga (nÄ stÄr den bare, for det er endel fusk ogsÄ. gÄr ikke pÄ alle sylinderne osv.) SÄ skal fÞlge med pÄ denne for Ä sjekke om du fÄr noen gode svar!

Skrevet
fÄr du varmluft inn i bilen??

Det har jeg faktisk ikke fÄtt sjekket, first thing in the morning.

vist ikke sjekk at sirkulasjonspumpa gÄr..

Den bytter jeg idag, tenkte jeg skulle fÄ tak i en viskosekobling ogsÄ. kan vell umulig vÊre noe mer da, utenom topp-pakning. -.-

Skrevet
fÄr du varmluft inn i bilen??

Det har jeg faktisk ikke fÄtt sjekket, first thing in the morning.

vist ikke sjekk at sirkulasjonspumpa gÄr..

Sirkulasjonspumpe? er vell samme som vannpumpa, og den er byttet. men fÄr ikke varmluft inne i bilen. kan ikke forstÄ hva som er feilen. Begynner og tro det er topp-pakninga som har tatt kvelden, men skulle vell fÄtt varmluft inne i bilen likevell?

Skrevet

dra pÄ biltema og kjÞp et kompresjon sett og test. kjekt og ha liggende ogsÄ.

kan vÊre sÄ enkelt som lufting selv om jeg ser du har gjort dette sÄ kan det vÊre at den mÄ luftes mer. du byttet termostat nÄr du byttet vannpumpen ser jeg?.

Skrevet
dra pÄ biltema og kjÞp et kompresjon sett og test. kjekt og ha liggende ogsÄ.

kan vÊre sÄ enkelt som lufting. du byttet termostat nÄr du byttet vannpumpen regner jeg med.

byttet begge deler for 25 min siden, men forstÄr meg ikke helt pÄ denne luftinga, er det ikke bare og Äpne luftskruen pÄ radiatoren, stappe vannslangen nedi tanken og la bilen stÄ Ä svive med varmeapparatet pÄ flatt jern? nÄr det kommer rent vann skrur jeg igjen lokk og skrue og kjÞrer. men koker likevell.

Skrevet

er rett som du sier, noen biler har lufting pÄ blokka ogsÄ pÄ retur siden..

kan vÊre det hjelper og sette bilen i en oppover bakke mens du lufter.. evnt ta og lufte etter en liten kjÞretur ogsÄ uten vannslang. bare lette pÄ trykket pÄ lufteskruen... tyder pÄ topp pakning eller sprekk i blokka.

Skrevet
er rett som du sier, noen biler har lufting pÄ blokka ogsÄ pÄ retur siden..

kan vÊre det hjelper og sette bilen i en oppover bakke mens du lufter.. evnt ta og lufte etter en liten kjÞretur ogsÄ uten vannslang. bare lette pÄ trykket pÄ lufteskruen... tyder pÄ topp pakning eller sprekk i blokka.

Men burde jo fÄ varme inne i bilen, selv om topp pakninga er gÄen?

Og er det mye jobb og bytte den? Aldri gjort det pÄ bil fÞr, men gravemaskiner og diverse.

Bare at her pÄ bilen er det jo kjede, ikke register-reim.

Skrevet

Okei, og ved hjelp av den finner jeg ut om pakningene er vraka?

SÄ prÞver jeg det og ser hva jeg gjÞr. OM pakningen er vrak sÄ mÄ det en lang vurdering til.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...