Rønningen Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Nå har jeg luftet, sjekket termostat, vannpumpe og diverse, imorgen kjøper jeg nye vannpumpe, termostat, og viskosekobling/vifte.. selv om både vannpumpa og termostaten fungerer, vifta er jeg usikker på.. men kan vell umulig være noe mer som kan gjøre så den koker? =)
Voon Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 Lekker den (mye) da? Jeg var plaga med koking fordi det lakk. Først var det jo et problem at det var en lekkasje i registeret, så det ble faktisk blåst ut MYE vanndamp der. La særlig merke til det på vinterstid da, men dette hadde du vel lett lagt merke til. Mistet også endel vann sånn plutselig, og da var det pakninga til termostathuset som var gåen. Men dette er nok ikke noen gode grunner ift kokinga di.. Sprekk i blokka kan også være litt synder ift det. Viskosekobling og vifte også. Broren min har en m50b25 som koker i eninga (nå står den bare, for det er endel fusk også. går ikke på alle sylinderne osv.) Så skal følge med på denne for å sjekke om du får noen gode svar!
Rønningen Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Skrevet Mai 15, 2011 får du varmluft inn i bilen?? Det har jeg faktisk ikke fått sjekket, first thing in the morning.
jsr-Racing Skrevet Mai 15, 2011 Skrevet Mai 15, 2011 får du varmluft inn i bilen?? Det har jeg faktisk ikke fått sjekket, first thing in the morning. vist ikke sjekk at sirkulasjonspumpa går..
Rønningen Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Skrevet Mai 16, 2011 får du varmluft inn i bilen?? Det har jeg faktisk ikke fått sjekket, first thing in the morning. vist ikke sjekk at sirkulasjonspumpa går.. Den bytter jeg idag, tenkte jeg skulle få tak i en viskosekobling også. kan vell umulig være noe mer da, utenom topp-pakning. -.-
Rønningen Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Skrevet Mai 16, 2011 får du varmluft inn i bilen?? Det har jeg faktisk ikke fått sjekket, first thing in the morning. vist ikke sjekk at sirkulasjonspumpa går.. Sirkulasjonspumpe? er vell samme som vannpumpa, og den er byttet. men får ikke varmluft inne i bilen. kan ikke forstå hva som er feilen. Begynner og tro det er topp-pakninga som har tatt kvelden, men skulle vell fått varmluft inne i bilen likevell?
quatro84 Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 dra på biltema og kjøp et kompresjon sett og test. kjekt og ha liggende også. kan være så enkelt som lufting selv om jeg ser du har gjort dette så kan det være at den må luftes mer. du byttet termostat når du byttet vannpumpen ser jeg?.
Rønningen Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Skrevet Mai 16, 2011 dra på biltema og kjøp et kompresjon sett og test. kjekt og ha liggende også.kan være så enkelt som lufting. du byttet termostat når du byttet vannpumpen regner jeg med. byttet begge deler for 25 min siden, men forstår meg ikke helt på denne luftinga, er det ikke bare og åpne luftskruen på radiatoren, stappe vannslangen nedi tanken og la bilen stå å svive med varmeapparatet på flatt jern? når det kommer rent vann skrur jeg igjen lokk og skrue og kjører. men koker likevell.
quatro84 Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 er rett som du sier, noen biler har lufting på blokka også på retur siden.. kan være det hjelper og sette bilen i en oppover bakke mens du lufter.. evnt ta og lufte etter en liten kjøretur også uten vannslang. bare lette på trykket på lufteskruen... tyder på topp pakning eller sprekk i blokka.
Rønningen Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Skrevet Mai 16, 2011 er rett som du sier, noen biler har lufting på blokka også på retur siden.. kan være det hjelper og sette bilen i en oppover bakke mens du lufter.. evnt ta og lufte etter en liten kjøretur også uten vannslang. bare lette på trykket på lufteskruen... tyder på topp pakning eller sprekk i blokka. Men burde jo få varme inne i bilen, selv om topp pakninga er gåen? Og er det mye jobb og bytte den? Aldri gjort det på bil før, men gravemaskiner og diverse. Bare at her på bilen er det jo kjede, ikke register-reim.
quatro84 Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 er litt jobb. er vel ikke vanos på den bilen så er litt enklere. er topp/ pakning gåen får du kun kald luft. kan være sprekk i toppen også. da er det ergelig og finne ut det etter du har byttet toppakning. kan være toppen må slipes også. kjøp den her. billig forsikring. http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Kompresjonstester-bensin/
Rønningen Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Skrevet Mai 16, 2011 Okei, og ved hjelp av den finner jeg ut om pakningene er vraka? Så prøver jeg det og ser hva jeg gjør. OM pakningen er vrak så må det en lang vurdering til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå