Gå til innhold

E36 325 motornett. Trenger hjelp til plassering av èn kabel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drev å monterte sammen motornettet i bilen idag, og fikk en bra dimensjonert kabel til overs :P Den skal ikke til starteren, ikke til dynamo, så jeg mistenker sikringsboksen siden det ikke er så mange alternativer igjen.. Men kabelskoa er for bred til at den går over på sikringsboksen. Og lengda passer veldig fint til at den kunne blitt plassert der.

Det er alt i alt to kabler som går til sikringsboksen nå. Mener å huske det var tre?

Ca halvår++ siden jeg røska greia ut fra bilen, og skal ikke akkurat skryte på meg god hukommelse :)

På forhånd, stoooor takk! :D

Missing link:

erdkw5ojxmtdv9uecyhj.jpg

5irozcmlfawmfy18tk5b.jpg

Skrevet

Lederen er tydeligvis rød, så det er nok ikke jord nei.

Sitter det ikke et punkt i motorrommet som + skal på med en kappe over ?

Slik at man kan sette startkabler der ?

Skrevet

Hehe, akkurat samme kabelen stod jeg igjen med etter motorbytte selv. Selve formen og lengden på ledningen tydet på at den ikke kunne gå så mange andre plasser enn bort til sikringsboksen. Men i og med at også jeg demonterte og monterte med litt tidsrom mellom, så stod det helt stille på hvor den skulle.

Mener å huske at jeg målte +12v på den også. Fant aldri ut av det, så jeg tror jeg bare satte den på en annen plass hvor det også var +12v. Kan sjekke hvor den ligger etterpå. Bilen funker iallefall fint fordi.

Skrevet

Den skal på starter. Var ute å tok bilder nå og selvfølgelig glemte jeg lokket til sikringsboksen under panseret :twisted: Så nå sitter panseret dønn fast på den ene siden. :cry:

Får det nok til når hushjelpa kommer hjem :D

718gyeevad50m204f5vr.jpg

4pfizonajm7a551fensw.jpg

Skrevet

Takker for svar og bilder folkens! :D Skal ta en titt i morgen, for jeg har allerede tre ledere ned til starteren. Det også, virket som den skulle ned dit med de to andre små. Hvor mange ledere har dere borte til sikringsboksen da tru? Kanskje jeg bare skal prøve å se om det går å bytte om de to?

Her til starteren:

hn1yuwj8ufumfhlfdfue.jpg

Dynamo:

78vxv9hc2x1ppwuvcfxf.jpg

Skrevet

Du skal ta den svarte du har til "overs" og sette der den røde sitter på starter og den røde skal på sikringsboksen. :)

Skrevet

Hmm. Var å sjekket i dag. Den jeg allerede har plassert på starteren, kan ikke plasseres noen andre steder. Den henger liksom så godt i resten av ledningesnettet. Altså ikke mulig å dra den opp til sikringsboksen uten å skille den fra led.nettet.

hao: Er det mulig å møte på deg for å få tatt en titt, tror du?

Skrevet

Jeg spør igjen, har du en ledning som går til det isolerte + punktet i motorrommet ? Det skal sitte rett ved sikringsboksen i E36 mener jeg å huske, med et lite svart lokk med rød "+" tegn.

Skrevet

Du skal ha to tykke kabler inn på starteren, oppå hverandre. Den ene (den du lurer på) kommer fra batteriet og er pluss til starteren, den andre går videre til dynamo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...