Gå til innhold

Mye veske ut av eksos

bjsyse
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en BMW 325i 92 mod.

Motoren bruker litt kjøleveske, men det er ingen hvit eksos og jeg har skrudd av alt av vannrør osv. en gang jeg byttet litt pakninger overalt. Så disse sitter godt og leker ikke. Bruker å være litt hvit gugge i oljelokket.

Det kommer en god del veske ut av eksosen, noen som har forslag?

Kjører med Mobil1 New Life 0W-40 olje, tenkte jeg skulle bytte til 5W-50 fra mobil1.

Kan den tynne oljen forårsake slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn olje kan forrårsake oljeforbruk, men ikke væskeforbruk... Hvit gugge under påfyllingslokket er et tydelig tegn på at toppakningen kan være kaputt, men du kan også få det dersom du kjører mange småturer slik motoren aldri får gå seg skikkelig varm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tho, kommer ingen hvit røyk, men kommer en del veske ut av eksosen. Stod nettopp å ga starthjelp til en kompis som var på besøk. Når jeg gikk bak bilen var det vått på asfalten etter bare 5 minutter. På en måte som en stoor dråpe formet flekk. Motoren var kald da jeg startet opp for å hjelpe også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser vel ut som man må bruke enda mer penger da på toppakning, er vel lenge siden det er gjort uansett, så kanskje like greit :-)

Noen som har toppakning å anbefale og noen tips å triks når man skrur av toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...