birken85 Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 Caben min har fått mye nye deler for sesongen, men likavel skal den vere litt kuken... bilen går egentlig som den skal bortsatt fra mellom 2500 til 3500 rpm...... eksempel: om eg kjører på tommgang på andre gir og flater fjøla, så aksellererer den som faen opp til 2500rpm og så går den litt saktere oppover til den når 3500rpm og da skyter den avgårde i kjent bmw stil:) Lurer på om dette kan vere luftmassemåleren? pga at tidligere jaget den litt på tomgang og.. men eg delvis demonterte lmm`n og renset den og satte den på plass igjen og da sluttet den og jage... men det ellers er den som den var... så lurer på om lmm kan vere sånn delevis gåen eller noe... og en ting til... når bilen er kald så starter den en del lettere en når den er varm... når den er varm må liksom motoren gå noen ganger ekstra rundt før det blir full fyr.. så folkens, hva er feilen? LMM? Lambda?? virker hvertfall som om det er noe feilverdier med luft/bensin eller lignende... Kom med gode forslag folkens
KKise Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 Hvis du har mulighet til å ta diagnose er jo det det bare å få gjort, ellers kan du prøve å koble fra LMM, lambda osv å se hvordan bilen oppfører seg med en og en komponent frakoblet. Om du også drar av stikkene til de forskjellige komponentene imens bilen er i gang, og hører en forandring i motorgangen når du tar stikket av og på kan du anta at komponenten er i orden. Ingen forandring når du tar stikket av og på, så har du funnet en ødelagt komponent.
Christer Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 sjekk om tomgangsregulatoren funker som den skal, ikke ukjent at den kan kødde
birken85 Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Skrevet Mai 16, 2011 kan vere mye sikkert:P begynner med en diagnose trur eg.. kansje ta den senere i kveld om eg gidder på verkstedet igjen i kveld... Tomgangs regulator er æsj.. er så kuke og komme til uten og ta av innsuget... en sensor hadde jo vert veldig greit:P kan jo kansje bytte dei anyway så er jo det gjort... lmm og lambda kan eg jo bytte og for og se... med det og dra ut ting mens bilen går (tenker på lmm) om den er halveis gåen (siden det hjalp litt på jaginga med rens) så kan jo den gji utslag når eg drar den ut, og likavel vere "gåen" og lmm har jo en tendens til og ikke alltid komme opp på diagnose og.... men det vil vise seg når eg kjører testen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå