Gå til innhold

Problemer med startsperre etter ombygg til manuell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurte på om noen har et bra svar på hva jeg kan gjøre da jeg har bygd om til manuell og tatt motor fra en bil med startsperre. jeg får ikke bensin og ikke gnist. og har blitt fortalt at dette mest sannsynlig er startsperren. må jeg fjerne den via utstyr eller er det en måte jeg kan gå rundt uten å ta med alt fra bil som motor er tatt ut av. eller kan jeg bare omprogrammere hjernen til å tro det ikke er startsperre på den. bilen min er fra 11/90 og den jeg har tatt motor og kasse fra er fra 1994. som sagt er det ikke liv i bensinpumpen og jeg får ikke gnist på pluggene. lure automat og sånn er gjort. så starter går og drar motor men den starter ikke.

Noen som har peil??? takker for svar.

Skrevet

Ja det var jo mye nyttig der har titta litt. men jeg er oxo ute etter å drite i ews å den dritten der. vil bare ha bilen til å gå sånn som den er nå. snakka med en kompis på bavaria han skulle ta seg en titt. men han visste ikke når han hadde tid og jeg skulle helst vært ferdig igår. hehe.

Skrevet

Ja det var det da. hvis han ordner det for meg så kan jeg jo alltids høre med han. jeg har ikke tidspress sånn egentlig men samtidig litt men er vel mest ivrig. hehe. virker nesten ikke som det er så mange som vet å finne veien rundt den sperra. men han fyren på bmw snakket hvertfall på å omprogrammere den hjernen med startsperre til å tro den ikke har det hvis jeg skjønte han riktig.

Skrevet
Ja det var det da. hvis han ordner det for meg så kan jeg jo alltids høre med han. jeg har ikke tidspress sånn egentlig men samtidig litt men er vel mest ivrig. hehe. virker nesten ikke som det er så mange som vet å finne veien rundt den sperra. men han fyren på bmw snakket hvertfall på å omprogrammere den hjernen med startsperre til å tro den ikke har det hvis jeg skjønte han riktig.

see, skjønner ikke at det skal være så jøøøvlig vanskelig !!!

Skrevet

Her er en kopi.

Det är en EWS styrbox som sitter bakom handskfacket, den är kopplad till motorstyrboxen där det sitter en immobilizer kod i. Sedan är det en liten dosa som sköter kommunikationen till ringantennen som sitter vid tändningslåset. Då man sätter i rätt nyckel får antennen signalen från nyckeln och skickar till EWS boxen, som jämför med koden som ligger i motorstyrenheten.

Om inte koden stämmer, så startar bilen till och sen stoppar, precis som du skriver.

Men har du alla EWS delarna från M52an? Då borde du kunna få igång det.

Mvh//A.Fekzen

Så forsatt er det å skifte motor,ledningsnett hjerne(DME), EWS, nøkkel, og tenningslås fra donorbil.

Ingen omkobling av noe slag. Enkelt og greit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...