Kristov Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Fikk beskjed om at det kun er m20 trigger som vil funke ( samme som står i) Noen grunn til det tro ? Det var merkelig - kanskje M50 har hall-trigger? Mener omtrent alle BMW-motorer har VR-trigger på veiva slik som også M20 har.
m3vanos Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 map sensoren er jo ikke over 0 før du har ladetrykk.. så det er riktig.. nå er vel det målt i mpa? så 100 er vel det samme som 0, og med 100 er 0 i atmosfærisk trykk
E28 TURBO Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Tror ikke d. Den ser helt lik ut som dedn på S38. Bare pass på at du får en induktiv giver som du har der så skal d funke. Husk å sjekke tenninga etterpå.
Snake____1 Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Fikk beskjed om at det kun er m20 trigger som vil funke ( samme som står i) Noen grunn til det tro ? Det var merkelig - kanskje M50 har hall-trigger? Mener omtrent alle BMW-motorer har VR-trigger på veiva slik som også M20 har. M52 har hall trigger på veiva. Muligens de siste M50 motorene også. Men har du M50B25 med den der 413 VANOS Hjernen så har du ihvertfall en VR-Sensor på veiva Men sats på ny sensor du ja 325 1993 mod kanskje...
Dirty Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 funnet ut at det er m20 trigger som sitter på, hmm
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 m50 med bosch hjerne har VR så de funker iallefall. Er like som m20 sine men innfestinga står 90 grader forskjellig i forhold til ledningen. (har brukt m50 på en m20 som en nødløsning en gang i tiden) m50/52 med siemens hjerne har noen andre sensorer, er ikke hall men noe anna greier.
Morty999 Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 map sensoren er jo ikke over 0 før du har ladetrykk.. så det er riktig.. nå er vel det målt i mpa? så 100 er vel det samme som 0, og med 100 er 0 i atmosfærisk trykk da hadde den ikke vært på minus siden.. det er forskjellig fra sprut til sprut.. men haltech operer med 0 som 1 bar absolut og - under...
T. Thøgersen Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Sitter det standard triggerhjul på bilen din? Mener å huske at de eldre Haltech fungerte kun med "egne" triggerhjul og givere, vet ikke om det er det på sprutet ditt. Ikke at det nødvendigvis har noe å si, men tenker litt på plassering av trigger osv. i forhold til originalt. Kan jo kanskje være en ide og høre med han du kjøpte bilen av om han vet hvilken løsning som er brukt der.
e30 tic Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Sitter det standard triggerhjul på bilen din? Mener å huske at de eldre Haltech fungerte kun med "egne" triggerhjul og givere, vet ikke om det er det på sprutet ditt. Ikke at det nødvendigvis har noe å si, men tenker litt på plassering av trigger osv. i forhold til originalt.Kan jo kanskje være en ide og høre med han du kjøpte bilen av om han vet hvilken løsning som er brukt der. e6x'en i denne bilen var lik den eg hadde før og eg kjørte med org trigger og 60-2 på m20, føleren er jo lik den på bildet her forøvrig
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 e6x takler fint motronic hjul. Er vel igrunn kun e6 som ikke takler det, eneste problem med modeller eldre enn e6k (e6a s h osv) er at de må ha Hallgivere.
Robin Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Verdtfall på m42 så er orginal trigger signalet 122 grader fra buttom dead center, haltech E6X støtter bare til 100 grader fra BDC, derfor må triggeren flyttes eller borre nytt hull i hjulet så du får snudd det så du får det til noe under 100 grader som haltechen støtter. Det er en mulig forklaring for merklig plassering av sensoren, vet ikke om det er samme på m50 men den er vel ikke så veldig ulik m42.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Hvis den har 60-2 hjul stiller du bare opp tooth offset slik at den hopper over noen tenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå