Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fikk beskjed om at det kun er m20 trigger som vil funke ( samme som står i)

Noen grunn til det tro ?

Det var merkelig - kanskje M50 har hall-trigger?

Mener omtrent alle BMW-motorer har VR-trigger på veiva slik som også M20 har.

Skrevet
map sensoren er jo ikke over 0 før du har ladetrykk.. så det er riktig..

nå er vel det målt i mpa? så 100 er vel det samme som 0, og med 100 er 0 i atmosfærisk trykk

Skrevet
Fikk beskjed om at det kun er m20 trigger som vil funke ( samme som står i)

Noen grunn til det tro ?

Det var merkelig - kanskje M50 har hall-trigger?

Mener omtrent alle BMW-motorer har VR-trigger på veiva slik som også M20 har.

M52 har hall trigger på veiva. Muligens de siste M50 motorene også.

Men har du M50B25 med den der 413 VANOS Hjernen så har du ihvertfall en VR-Sensor på veiva ;)

Men sats på ny sensor du ja :mrgreen: 325 1993 mod kanskje...

Skrevet

m50 med bosch hjerne har VR så de funker iallefall. Er like som m20 sine men innfestinga står 90 grader forskjellig i forhold til ledningen. (har brukt m50 på en m20 som en nødløsning en gang i tiden)

m50/52 med siemens hjerne har noen andre sensorer, er ikke hall men noe anna greier.

Skrevet
map sensoren er jo ikke over 0 før du har ladetrykk.. så det er riktig..

nå er vel det målt i mpa? så 100 er vel det samme som 0, og med 100 er 0 i atmosfærisk trykk

da hadde den ikke vært på minus siden.. det er forskjellig fra sprut til sprut.. men haltech operer med 0 som 1 bar absolut og - under...

Skrevet

Sitter det standard triggerhjul på bilen din? Mener å huske at de eldre Haltech fungerte kun med "egne" triggerhjul og givere, vet ikke om det er det på sprutet ditt. Ikke at det nødvendigvis har noe å si, men tenker litt på plassering av trigger osv. i forhold til originalt.

Kan jo kanskje være en ide og høre med han du kjøpte bilen av om han vet hvilken løsning som er brukt der.

Skrevet
Sitter det standard triggerhjul på bilen din? Mener å huske at de eldre Haltech fungerte kun med "egne" triggerhjul og givere, vet ikke om det er det på sprutet ditt. Ikke at det nødvendigvis har noe å si, men tenker litt på plassering av trigger osv. i forhold til originalt.

Kan jo kanskje være en ide og høre med han du kjøpte bilen av om han vet hvilken løsning som er brukt der.

e6x'en i denne bilen var lik den eg hadde før og eg kjørte med org trigger og 60-2 på m20, føleren er jo lik den på bildet her forøvrig

Skrevet

Verdtfall på m42 så er orginal trigger signalet 122 grader fra buttom dead center, haltech E6X støtter bare til 100 grader fra BDC, derfor må triggeren flyttes eller borre nytt hull i hjulet så du får snudd det så du får det til noe under 100 grader som haltechen støtter.

Det er en mulig forklaring for merklig plassering av sensoren, vet ikke om det er samme på m50 men den er vel ikke så veldig ulik m42.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...