Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Min e28 535 sperrer på ca5700 omdr. syns det virker som om dette er for tidlig, kan man med enkle grep flytte den grensen?

Om det er mekanisk sperre sitter denne på rotoren i fordeleren, da er det bare å plukke av hele sperre funksjonen om man vill det, men da må man selvfølgelig følge med litt på turtall! Inne i fordeleren er det en "dings" som er festa med en fjør, denne kutter strømmen når fjøra er strekt og den dingsen berører kontaktene på lokket, mulig det går å stramme fjøra! bror min fjerna hele sperre dritten på en E21 323 han hadde en gang i tiden, den dro han lett opp til 8000rpm!

Men motoren i e28 er vel nyere og da kan det vel være elektronisk sperre? Jeg vet ikke når BMW begynte med det...

Om det er elektronisk sperre er det vel bare å bestille en chip og si ved hvilket turtall du vill ha sperren satt til, det gjorde jeg på en e34 525i jeg hadde og den ble satt til 7200 rpm, funka fint det :-) mulig det går å flytte sperra selv også om man har det riktige utstyret....

• 5 months later...
Skrevet

Jeg hadde feil visning på min e28 535 også. Topphastighet 2. gir stemte med 6500, men viste ca. 5700 o/min.

Min ble turteller ble korrekt når jeg byttet kode innstikket bak på turtelleren. Tok ett fra e28 520i. Vet ikke om det gamle var defekt eller kom fra f.eks M5 med annet maksturtall. Dette fikset forbruksnål også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...