Gå til innhold

ytrelagerbane sitter igjen i spindel (e30 forran)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Har demontert forstillinga og tatt ut lagrene, men sliter med å få ut lagerbanene av spindelen, er det noen form for låsing eller noe jeg har over sett?

Gjelder 50 mm fjærbein på e30.

Pål Espen

Skrevet

Det er ikke uvanlig at lageret separerer når du tar det av, har skjedd for meg ett par ganger.

Du kan ta en vinkelsliper (eller en meisel) og klyve lagerbanen og plukke bort "restene".

Bare vær forsiktig så ikke du skader spindelen. :)

Skrevet

enda enklere er det om du har en gassbrenner, skjærbrenner eller induksjonsvarmer, slik at du får varma opp lagerbanen på en plass, da utvides den og det er bare å bruke et meisel og slå den av mens den enda er rødglødende. da slipper du å skade spindelen.

Så er det bare å la den kjøle ned på normalt vis å slipe lett over banen med fint sandpapir for å unngå graderinger i spindelen. og så montere på nytt lager. vær obs på at noen lager har indre og yttre side slik at det blir montert rett.

Skrevet

Takk for svar, ble bare litt usikker på om jeg hadde oversett en låsering eller noe, siden vi har dengt ganske kraftig på lagerbanene allerede uten at den har beveget seg noe. Får denge litt til, alternativ prøve å klyve den eller varme den.

Skrevet

hadde samme problem, gikk på biltema og kjøpte meg avtrekker som er laget for samme formål, så tar du bare en stor pipe og bruker til skruen på avtrekkeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...