hhuseboe Skrevet Mai 17, 2011 Share Skrevet Mai 17, 2011 Hei. Jeg er ute etter og oppgradere lydbildet i bilen min, en BMW e36 sedan. Jeg kan begynne med og fortelle litt om musikken jeg liker og høre på; i hovedsak når jeg kjører liker jeg og høre på typ. Dire Straits, Eric Clapton, generelt rock. Men så vil jeg også har noe som jeg kan spille noe med litt trøkk da jeg kjører folk på fest osv, techno osv.. Det jeg har nå i bilen er en enkel spiller fra clas ohlson, frontsett 5.25" høyttalere fra Biltema og noen 6*9" av ukjent merke i hattehyllen. Så det jeg lurer på om det bare er nok med og kjøpe en forsterker og koble den til det eksisterende anlegget? Av prisnivå vil jeg ha det så billigt som mulig, gjerne brukt om det er mulig. Håper noen har noen tips og forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmoen Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 bsbildeler har masse fint for å få god lyd i e36 sedan, å trøkke inn 2 6x9 i hatthyllen med braketter er heller ikke feil. braketter får du hos bilradiospes.no personlig kjører jeg 5.25 som orginalt fremme og 6x9 i hatthyllen for tiden, på en 700w 5 kanals planet audio forsterker og en 2x12 toms subkasse fra spl. høytalerne er av merket clarion. totalprisen ble under 5000 og har sykt god lyd. sitter og venter på min nye pioneer spiller som skal komme i posten skal også prøve ut å bygge inn 4" der tweeterne i dørene er eller sette inn 3.5" høytaler. lydbildet i e36 er elendig orginalt men med en forsterker og noen gode høytalere blir lyden plutselig mer enn nok for alt fra dire straits til skrillex. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhuseboe Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 Jeg har faktisk braketter, kjøpte på ebay, så det eneste jeg egentlig trenger er en forsterker for og drive det mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 Nei nei nei, dette blir bare tull.... 6x9" i hatthylla er IKKE å anbefale hvis du skal ha sub, det at han over her sier at hans anlegg spiller sykt bra stemmer ikke, men at han mener det er en annen sak, og sier i grunn det meste om ørene hans, hehe... Når du har sub baki, så fyller du bagasjerommet med trykk, og hva tror du skjer med høyttalerene som står i hatthylla da??? Riktig, de påvirkes av trykket fra suben, og låter fælt. Skal du IKKE ha sub baki, så kan du ha 6x9" i hatthylla, men dette gjør at du får et litt feil lydbilde optimalt sett. Vi er skapt med et øre på hver side av hodet, og disse er vinklet litt fremmover, så da er det mest riktig å ha lyden på hver siden foran. Når det gjelder det utstyret du har, så vil det ikke bli bedre med en forsterker, for en forsterker vil bare forsterke den dårlige lyden spilleren din allerede gir. Det første du bør gjøre, er å kjøpe deg en bedre spiller, denne feks: http://www.pixmania.com/no/no/8371744/a ... -ipod.html Videre så bør du investere i et bra frontsett, så kan du begynne å tenke på forsterker til frontsettet. Så hvis du sier hvor mye penger du kan bruke på dette, så blir det lettere å linke deg til bra produkter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhuseboe Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2011 Har i dag kjøpt forsterker, en brukt Phoenix Gold 4 kanals. Noen tips til plassering og trekking av kabler folkens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 bsbildeler har masse fint for å få god lyd i e36 sedan, å trøkke inn 2 6x9 i hatthyllen med braketter er heller ikke feil. braketter får du hos bilradiospes.no personlig kjører jeg 5.25 som orginalt fremme og 6x9 i hatthyllen for tiden, Han sa han ville oppgradere lydbildet, ikke gjøre det verre. Høyttalere på siden din/bak deg er ødeleggende for lydbildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmoen Skrevet Mai 22, 2011 Share Skrevet Mai 22, 2011 har kasser jeg så de påvirkes nok ikke av trykket med forsterker kan du jo stille de ned og få mer lyd fremme. du får ikke noe særlig godt lydbilde uansett med mindre du får noe inn i dørene fremme. ja ørene mine er nok ødelagt, men det er da mitt problem. dine må da være meget gode som hører ulyder i anlegget mitt når du er så langt unna? skal du ha billig-anlegg blir nok ikke lyden den beste. ellers hadde det jo ikke vært noen vits i å legge masse penger i det. ikke skru forsterkeren i hatthylla, ser forferdelig ut. pass på å få skikkelig jording på forsterkeren, ellers blir det suselyd. hvor du skal trekker kabler spørs om du har modellen med batteri fremme eller i bagasjerommet. resten er som vanlig under listene langs siden. og ikke fest forsterkeren til subkassa eller metall. får stygt utfall for forsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richirich Skrevet Mai 23, 2011 Share Skrevet Mai 23, 2011 hvorfor skal forsterkeren bli ødelagt av å være skrudd fast i sub-kassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmoen Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 billige forsterkere tåler ikke vibrasjonen fra å være festet til kassa i de fleste tilfeller. greit at det vibrerer uansett men er høyere risiko for å liv av forsterkeren. med mindre du har en søt liten bass som ikke lager så mye bråk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå