Gå til innhold

Hjelp! BMW E36 cab starter ikke, Kortsluttning tror jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, alt lyser opp når nøkkelen vris i tenningen, men med en gang jeg skal prøve å starte opp bilen så kutter den ut strømmen og batteri kobler seg ut. jeg tror nok det er et kortslutning et eller annet sted, men hvor hvis det er faktisk et kortslutning.

Har prøvd bilen med et annet batteri også, får det samme problemet.

Deretter har jeg prøvd å starte opp bilen ved hjelp av et annet bil og det går. men med en gang jeg slår av motor så er det ikke mulig å starte den opp igjen.

Takker på forhånd!

Skrevet

Har du fiklet med elektronikken i det siste da? Den blir ikke sånn av seg selv.. Høres mere ut som det er dårlig med strøm på det andre batteriet der og.. Tror det løser seg med nytt batteri..

Du har sikkert en 6er under panseret.. Tror den er tyngere og starte en en 4er.. Kan være derfor du ikke får start med det andre batteriet..

Skrevet
Har du fiklet med elektronikken i det siste da? Den blir ikke sånn av seg selv.. Høres mere ut som det er dårlig med strøm på det andre batteriet der og.. Tror det løser seg med nytt batteri..

Du har sikkert en 6er under panseret.. Tror den er tyngere og starte en en 4er.. Kan være derfor du ikke får start med det andre batteriet..

Ikke noe fikling med elektronikken i det hele tatt. Anadre batteriet ble tatt ut fra en annen bilen og den batteriet funker normal i andre bilen fortsatt.

Har en 318 cab og ikke 320.

Skrevet
Prøv og sette en startkabel fra minuspolen på batteriet og til motoren du og se om den starter da.

Altså at jeg skal sette pluss til pluss under panseret og minus til motoren istedenfor at jeg setter i batteriet bak i bilen? og prøve å starte? og se om det går?

Skrevet

Du har batteriet bak ja:) Tenkte jeg ikke på, Jeg hadde samme problemet og der var det problemer med gjordingen mellom Motor og batteriet som var problemet. Men prøv og gjøre det, eller så får du ta en veldi lang kabel fra minuspolen og frem til motoren :)

Skrevet

Som Kjexx sier er det andre batteriet antagelig flatt også.

Skal lite strøm til for å få lampene til å lyse men noe helt annet i det starteren skal gå.

Ganske sikker på dette da den startet med kabler fra annen bil.

Men det skader ikke å pusse kontaktene på batteriet. Spenningsfall i kabler og kontakter har du sikkert og det gjør problemet ennå værre sammen med dårlig batteri.

Husk at batteriet er ikke fullladet på noen timer. Kanskje ikke over natta heller.

Skrevet

Hvis det er lite støm, detter EWS releet ut, dvs at du får et kort innslag av starter før EWS'en kutter strømmen til starter

Skrevet
Du har batteriet bak ja:) Tenkte jeg ikke på, Jeg hadde samme problemet og der var det problemer med gjordingen mellom Motor og batteriet som var problemet. Men prøv og gjøre det, eller så får du ta en veldi lang kabel fra minuspolen og frem til motoren :)

Nå plutselig så går alt normalt i bilen. bilen startet med batteriet koblet til foran under panseret og ved å ha batteriet i bagasjerommet også.

Men så skjedde det samme en gang mens batteriet var i bagasjerommet og en gang mens jeg hadde den under panseret men så startet den som normalt alle gangene etter det igjen.

Så tror det er noe problem som slår inn av og til. Så ja!

Men problemet er der uansett om jeg kobler batteriet direkte under panseret på motoren eller om jeg setter den bak i bagasjerommet.

Skrevet
Som Kjexx sier er det andre batteriet antagelig flatt også.

Skal lite strøm til for å få lampene til å lyse men noe helt annet i det starteren skal gå.

Ganske sikker på dette da den startet med kabler fra annen bil.

Men det skader ikke å pusse kontaktene på batteriet. Spenningsfall i kabler og kontakter har du sikkert og det gjør problemet ennå værre sammen med dårlig batteri.

Husk at batteriet er ikke fullladet på noen timer. Kanskje ikke over natta heller.

Batteriet har stått på lading i over 2 døgn:p Men skal pusse kontaktene på den nå jeg.

Skrevet

Hvis det skulle være tilfelle at batteriet ditt er helt gåent så kan det i noen tilfeller være kortsluttet slik at når du kobler til ekstern strømkilde vil batteriet ta all strømmen allikevel.

Dette kan du måle deg frem til da. spenningen på batteriet bør/må min være 12 volt men etter lading i 2 døgn burde det være over 13 v

Skrevet
Hvis det skulle være tilfelle at batteriet ditt er helt gåent så kan det i noen tilfeller være kortsluttet slik at når du kobler til ekstern strømkilde vil batteriet ta all strømmen allikevel.

Dette kan du måle deg frem til da. spenningen på batteriet bør/må min være 12 volt men etter lading i 2 døgn burde det være over 13 v

Satt inn samme batteriet tilbake nå etter å ha renset og pusset opp batteri kontaktene og kabel kontakene til batteriet. Batteriet er fullladet også. Bilen starter og går som den skal nå, får vell se hvor lenge det varer da. Har startkabler liggende bilen, ber bare broren komme med sin bil hvis den plutselig nekter å starte da:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...