Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett problem med en m106motor.

motoren starter når den er kald å går greit med litt høy tomgang helt til den får litt temperatur og da begynner den og fuske og kan av og til slå flere runder baklengs helt til den stopper..

klarer fint å holde den i gang om jeg holder litt på gassen og motoren øker fint på turtall når jeg ruser den..

Prøvde å ta av den lysebrune kontakten på termostathuset og da går den helt fint, men fusker litt hvis jeg ruser den.

Noen som har en ide om hva problemet kan være?

virker som om det er lite virkning på motoren om jeg tar ut LMM samtidig som den lysebrune kontaken er ute.

står den lysebrune kontakten i. så stopper motoren om jeg drar ut LMM ..

Skrevet

det der fant jeg aldri ut av.. den var faen meg helt lik i min når jeg hadde den i e30. men gikk som faen ellers.

det ledningsnettet der er faen meg helt på trynet.

Skrevet
det der fant jeg aldri ut av.. den var faen meg helt lik i min når jeg hadde den i e30. men gikk som faen ellers.

det ledningsnettet der er faen meg helt på trynet.

Nå når jeg startet den igjen ville den ikke gå uten at kontakten var på så nå skjønner jeg enda mindre.. datasprut er vel eneste som hjelper..

Skrevet

Nå er jeg ikke så kjent med m106 motor, men det høres ut som en feil som kommer når motoren går over fra kaldstartsprogrammet.

Lambda / LMM, en eller annen tempsensor, tomgangsregulator.

Enklest er det vel å feilsøke seg gjennom hver enkelt komponent med plugge fra og til metoden.

Skrevet

jeg fant en stor vakum lekkasje..

fikk tettet den, men den er fremdeles ikke helt frisk på tomgangen... virker som den går litt finere hvis jeg dytter inn spjellet på LMM, men da begynner den å jage..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...